امام جمعه اراک خواستار تقویت حوزه درمان سرطان در استان مرکزی شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ یکشنبه در جریان عیادت از بیماران بیمارستان آیت الله خوانساری در اراک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان قطب درمان سرطان در غرب کشور محسوب می شود مسوولین استانی و شهرستانی باید نسبت به تقویت زیرساخت های این بیمارستان بیش از پیش بکوشند.

وی با اشاره به اینکه مدیران حوزه سلامت استان مرکزی باید نسبت به بیمارستان آیت الله خوانساری نگاهی ویژه داشته باشند اظهار کرد: تجهیز این بیمارستان به دستگاه های مدرن و پیشرفته و همچنین به کارگیری نیروهای مجرب و کارآزموده مهمترین مسائلی است که مدیران این بیمارستان باید به آنها توجه داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: روند رو به رشد بیماری های سرطانی زنگ هشداری برای مسوولان است و با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی که سرطا را تا سال ۲۰۲۰ به عنوان نخستین عامل مرگ و میر دانسته باید از هم اینک در تقویت سطوح پیشگیری و درمان این بیماری کوشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی با بهره مندی از بیمارستان آیت الله خوانساری به عنوان مادرتخصصی درمان سرطان ، یکی از کانونهای درمان این بیماری صعب العلاج در غرب کشور است و مراجعه به این مرکز درمانی بحدی است که همواره ضریب اشغال آن ۱۰۰ درصد است.

وی ضمن تقدیر از کارکنان بیمارستان آیت الله خوانساری بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نمی توان انتظارات زیادی از دولت تدبیر و امید داشته باشیم، بنابراین ورود خیرین سلامت به این بخش و کمک های مردمی نسبت به تجهیز این بیمارستان بسیار کارگشا است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: براساس آمارهای موجود حدود چهار هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در این استان شناسایی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.