خطبه های نماز جمعه امروز زرندیه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام محمدعلی علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان زرندیه افزود: در دین مبین اسلام و قرآن کریم به کرات به محسنات این ماه اشاره شده است، بنابراین زنان و مردان مسلمان باید برای بهره‌برداری از این ماه و طلب آمرزش از خداوند متعال تلاش کنند.

وی افزود: علاوه بر روزه‌داران حتی کسانی که بنا به دلایل مختلف اعم از بیماری و کهولت سن نسبت به روزه‌داری عذر شرعی دارند، آنها نیز از طریق قرائت ادعیه ویژه‌ این ماه و به جا آوردن مستحبات مختلف نسبت به بهره‌برداری از ماه مبارک رمضان تلاش کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای آزمودن فضایل اخلاقی و تلاش برای ترک رذایل اخلاقی و محرمات است و اینگونه است که انسان به سعادت دنیوی و اخروی خواهد رسید.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دولت فعلی گفت: پیام این دیدار این است که آحاد مختلف مردم باید نگاه منصفانه‌ای به عملکرد دولت داشته باشند و تنها به نقاط ضعف تکیه نکرده و نقاط قوت را در کمال انصاف بیان کنند.

علم‌الهدی اضافه کرد: دولت آینده نیز باید نقاط مثبت دولت گذشته را تقویت کند و درصدد برطرف کردن و اصلاح مسایل و نقاط منفی برآید. شرط موفقیت دولت یازدهم همین است.

خطیب جمعه زرندیه با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) به بیان فضایل و ویژگی‌های شخصیتی امام دوم شیعیان پرداخت و خواستار الگوگیری از سیره آن حضرت شد.

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات بارز امام حسن مجتبی (ع) رسیدگی به حال نیازمندان و محرومان بود و این درس بزرگی برای همه مسلمان‌هاست تا با تأسی به زندگی آن حضرت کمک به فقرا را فراموش نکنند.

علم‌الهدی در ادامه با تسلیت فرا رسیدن وفات حضرت خدیجه (س) گفت: این بانوی بزرگوار از نخستین زنان مسلمان و ایمان‌آورنده به پیامبر مکرم اسلام (ص) بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) با همه ثروتی که در اختیار داشت با حضرت محمد مصطفی (ص) ازدواج کرد و در همه پستی و بلندی‌های تبلیغ آئین الهی و در همه مشکلات یار و همراه ایشان بود.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با تأکید بر لزوم الگوگیری از روش و منش حضرت خدیجه(س) خاطرنشان کرد: ایمان، عفت، حجاب و عفاف حضرت خدیجه(س) بهترین الگو برای زنان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.