هدایت برنامه‌های صدا و سیما به سمت فعالیت‌های قرآنی

به گزارش مرکزی دیلی، حمید قربانی‌جم، مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ انس با قرآن نیاز امروز جامعه است، گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی امروز جامعه به دلیل عدم توجه کافی به آموزه‌های دین مبین اسلام و کمرنگ شدن انس با قرآن در بطن زندگی انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه انس با قرآن سبب کاهش بسیاری از آسیب‌های جامعه امروزی می‌شود، اظهار کرد: هرچه انس با قرآن در بین افراد جامعه و به ویژه نسل جوان بیشتر باشد معضلات و مشکلات اجتماعی، خانوادگی و ناهنجاری‌ها کاهش خواهد یافت.

قربانی‌جم تصریح کرد: افزایش انس با قرآن زمینه بروز و ظهور خصلت‌های زیبا و حسنه انسانی از جمله ایثار، گذشت، محبت و مهربانی را فراهم می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ قرآن در جامعه زمینه رشد، تعالی و تقویت تقوای الهی را ایجاد کرده و باعث افزایش معرفت و موفقیت نسل جوان جامعه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت خودسازی و ترویج فرهنگ انس با قرآن است؛ لیکن این مهم نباید تنها به این ماه شریف محدود شود و لازم است تا متولیان و مسئولان عرصه فرهنگی و قرآنی جامعه در همه ایام سال اهتمام ویژه‌ای به آن داشته باشند.

قربانی‌جم تأکید کرد: ترویج فرهنگ قرآن و تقویت باورهای دینی در جامعه نیازمند نوآوری است و متولیان این عرصه باید به طور جد از موازی‌کاری پرهیز کرده و با متمرکز کردن ظرفیت و پتانسل‌های موجود، جهت گسترش و نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه تلاش کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه انسان باید جایگاه قرآن را در زندگی خود مشخص کند و بداند که این کتاب الهی کجای زندگی او جای دارد، ادامه داد: آموزش قرآن باید از دوران کودکی در بین افراد نهادینه شود و چه بسا اگر این مهم محقق شود تاثیرات شگرفی در زندگی بشریت و جامعه در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با اعلام آمادگی همه‌جانبه رسانه استان در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن و تقویت آموزه‌های دین مبین اسلام، اظهار کرد: رسانه به‌عنوان یک ابزار مورد اعتماد ملت نقش بسیار مهمی در راستای بازتاب مسائل دینی ـ فرهنگی بر عهده دارد و یکی از تأثیرگذارترین ابزار به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی رسانه صدا و سیمای استان نهادینه کردن و ترویج فرهنگ انس با قرآن، مفاهیم قرآنی و آموزه‌های دینی است که در این حیطه با معرفی چهره‌های برتر قرآنی و هدایت برنامه‌ها به سمت فعالیت‌های قرآنی ـ دینی در جهت تقویت ارتباط با قرآن به طور جد تلاش می‌کند و با تمامی ظرفیت آماده همکاری با سازمان‌ها و نهادهای اداری استان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.