تعریف ۳۲ مسیر گردشگری در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، مجتبی رضوانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، فعالیت های این اداره کلرا در دوران فعالیت دولت های نهم و دهم در سه بخش حوزه میراث فرهنگی، حوزه گردشگری و سرمایه گذاری و حوزه صنایع دستی به تفکیک تشریح کرد.

به گفته رضوانی، در حوزه میراث فرهنگی، تا پیش از سال ۸۴ هیچ یک از میراث طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت نبوده است در حالیکه طی هشت سال گذشته، این آمار به عدد پنج رسیده است.

وی از ثبت ۱۶ میراث معنوی استان مرکزی در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: پیش از دولت نهم در زمینه انجام مرمت های ضروری انبیه تاریخی، ۶۰ انبیه تاریخی مورد مرمت قرار گرفت و طی هشت سال گذشته این آمار به ۴۰۰ بنای تاریخی رسیده است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تا کنون ۱۰ موزه در استان افتتاح شده است و تعداد ۲۰۰ اثر منقول طی این هشت سال مرمت شده است که این آمار تا پیش از سال ۸۴، ۳۰ اثر بوده است.

این مقام مسوول در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری، به پروژه های عمرانی و ملی خاتمه یافته اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۷۷ مورد احداث، کمپینگ و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری صورت گرفته است.

به گفته وی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری، ۲۱ واحد سرویس‌های بهداشتی میان‌راهی احداث و مبلغ ۱۳۰ هزار میلیون ریال تسهیلات در این حوزه به بنگاه‌های زودبازده اعطا شده است. همچنین ۱۶ پروژه مهم گردشگری به مرحله افتتاح و کلنگ‌زنی رسیده است.

رضوانی در ادامه درخصوص محورهای گردشگری استان اظهار کرد: تعریف ۳۲ مسیر گردشگری در سطح استان از هزار و یک مسیر گردشگری در کشور همراه با جانمایی مسیرها بر روی نقشه استان و ارائه خدمات جانبی در این مسیرها از اقدامات این سازمان است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی، در حوزه صنایع دستی نیز به تهیه پوشش بیمه ای جهت هزار و ۴۶۲ هنرمند در هشت سال اخیر اشاره کرد و افزود: تا پیش از این، هیچ‌یک از هنرمندان بیمه نبوده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه جواز تأسیس کارگاه‌های صنایع دستی، تجهیز این کارگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزش صنایع دستی در استان تا پیش از سال ۸۴ هیچ اقدامی صورت نگرفته است در حالی‌که طی دولت نهم و دهم آمار این فعالیت‌ها به ترتیب به رقم ۱۸، ۲۳ و ۹۵۲ رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.