ثبت یازدهمین روز پیاپی آلودگی هوا در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمهدی مصطفویˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: غلظت ریزگردهای با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در ساعت ۱۰ صبح امروز در اراک ۳۶ واحد بوده که بالاتر از حد مجاز (۳۰ واحد) و بیانگر شاخص کیفیت هشدار است.

وی اظهار کرد: میانگین غلظت آلاینده ذارات معلق با قطر کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک در ۲۴ ساعت اخیر نیز ۳۳ واحد بوده که نشانگر وضعیت ناسالم هوا است.

این کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک در سال جاری ۶۸ روز آلوده و ناسالم را در کارنامه خود دارد که شاخص کیفیت هوا در ۶۵ روز در شرایط هشدار، دو روز شرایط اضطرار و یک روز شرایط بحران بوده است.

مصطفوی بیان کرد: استمرار آلودگی هوای اراک به دلیل نفوذ ریزگردهای وارداتی و افزایش ریزگردهای محلی ناشی از کویر میقان که این روزها با تشدید گرما افزایش یافته می باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ریزگردها برای سلامت دستگاه تنفسی، قلب و عروق و پوست و چشم زیانبار است توصیه می شود که سالمندان، زنان باردار، کودکان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی و دفاعی بدن این روزها از سفرهای غیرضروری به مناطق پرتردد شهری خودداری شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.