برگزاری کنگره کربلایی کاظم ساروقی در امامزاده ۷۲ تن ساروق

به گزارش مرکزی دیلی، مجتبی رضوانی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، با اعلام خبر برگزاری کنگره کربلایی کاظم ساروقی در امامزاده ۷۲ تن ساروق گفت: این کنگره به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، سوم مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور مسئولان استانی و همکاری استانداری، فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از قاریان برجسته کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: کربلایی محمد کاظم کریمی ساروقی در سال ۱۳۰۰هجری قمری در روستای ساروق از توابع شهر اراک در استان مرکزی به دنیا آمد و در امامزادگان‪ ۷۲تن ساروق مورد لطف پروردگار قرار گرفت و با اینکه سواد خواندن و نوشتن نداشت به یکباره حافظ کل قرآن کریم شد.

رضوانی گفت: کنگره کربلایی کاظم ساروقی چندین سال متوالی و به‌مناسبت ماه مبارک رمضان توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، مرحوم کربلایی کاظم کریمی ساروقی در سال ‪ ۱۳۷۷هجری قمری در شهر مقدس قم درگذشت و در قبرستان نو به خاک سپرده شد.

این مقام مسئول در پایان احیا و زنده نگاه‌ داشتن میراث معنوی و بزرگداشت از حافظ کل قرآن کریم را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.