اشتغالزایی راه برون رفت از مشکلات خانواده های نیازمند

به گزارش مرکزی دیلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از این تعداد ۸۰ هزار خانوار به صورت موردی ومستمر مورد حمایت می باشد که خدمات مختلفی از جمله فرهنگی، جهزیه،اطعام، قرض الحسنه، اشتغال و حقوقی را در بردارد.

محسن ولیئی بیشترین حمایتها را با ۴۷ درصد مربوط به فوت سرپرست خانوار برشمرد و اظهارداشت: ۳۵ درصد کارافتادگی،شش درصد طلاق و پنج درصد بدلیل بیماری سرپرست و مابقی به دلایلی مانند بدسرپرستی معلولین و زندانیان تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

وی اشتغالزایی را راه برون رفت از مشکلات خانواده های نیازمند برشمرد و بیان داشت: در سه ماهه سال جاری ۵۱۰ شغل با اعتباری بالغ برسه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و بانک های عامل ایجاد شده است.

اشتغالزایی راه برون رفت از مشکلات خانواده های نیازمند

وی شغل های ایجاد شده را در بخش های دامپروری، کشاورزی، باغداری، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی و خدماتی عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۲ هزار مورد نظارت فنی و ناظرین بخش خصوصی بر طرح های اشتغالزای این استان صورت گرفته است.

ولیئی از بافت ۴۵۶ متر مربع فرش توسط قالیبافان تحت پوشش این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: از این طریق یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال درآمد برای این افراد به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد تولید سه درصد محصولات زراعی، غلات و حبوبات و دو درصد محصولات باغی این استان را برعهده دارند گفت: بیش از ۱۱۴ هزار راس دام سبک و سنگین در دامپروری های این نهاد وجود دارد که با فعالیت این واحدها، هشت درصد گوشت و پنج درصد شیر این استان تولید می شود.

تشکیل کمیته ساماندهی اشتغال روستاییان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از تشکیل کمیته ساماندهی اشتغال روستاییان خبر داد و گفت: این کمیته مسوولیت ساماندهی اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را برعهده دارد و در سه ماهه نخست امسال، کمیته ساماندهی اشتغال روستاییان با مسوولیت استانداری مرکزی و دبیری کمیته امداد این استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت در این کمیته یک هزار و ۲۰۰ پرونده تکمیل و آماده ارسال به بانک های عامل است اظهار کرد: طرح ساماندهی حمل و نقل روستایی نیز امسال در این استان شکل گرفته و در سه ماه نخست امسال ۴۵ نفر شناسایی و برای اخذ کارت سوخت و جذب تسهیلات بانکی به پایانه ها و بانک های عامل معرفی شده اند.

۵۳۹۵ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد می شود

ولیئی بیان کرد: پیش بینی شده تا پایان سال جاری پنج هزار و ۳۹۵ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شود و در این راستا ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در نظر گرفته شده است و تمام تسهیلات و اعتبارات حوزه اشتغال این نهاد برای مددجویان به صورت قرض الحسنه و با کارمزد چهار درصد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: ۲۰ هزار و ۵۴۰ مددجوی این نهاد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهری هستند که پیش بینی شده تا پایان سال جاری در حوزه درمان این افراد ۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.

ولیئی بیان داشت:پیش بینی سال جاری ما بر این است که این میزان پوشش به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه درمان هزینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ مرکزی درمانی طرف قرارداد با کمیته امداد در استان مرکزی می باشد افزود: سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه های درمانی کمیته امداد در سطح استان بوده است همچنین جهت کمک به رفع سوء تغذیه کودکان یک هزار و ۱۰۰ کودک زیر ۶ سال مورد حمایت قرار گرفته است که بالغ بر ۳۱۵ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پنج هزار و ۶۲۸ نفر معرفی شده از طرف کمیته امداد به تامین اجتماعی می باشند اظهارداشت: در سال گذشته بیش از چهار میلیارد تومان توسط کمیته امداد به حساب تامین اجتماعی استان مرکزی واریز شده است.

۱۱هزار و ۴۳۷ خیر ونیکوکار برای اکرام ایتام

وی با بیان اینکه در طرح اکرام و ایتام ۱۱هزار و ۴۳۷ خیر ونیکوکار وجود دارد افزود: نیکوکاران و خیران ما در سطح استان و خارج از کشور سرپرستی سه هزار و ۱۰۰ یتیم را برعهده دارند که سال گذشته بیش از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حامیان به حساب ایتام واریز کرده اند.

ولیئی ادامه داد: سال جاری پیش بینی ما براین است که تعداد حامیان با ۲۵۰۰ مورد افزایش به ۱۵ هزار و ۵۲ حامی برسد که از لحاظ میانگین پرداختی توسط هر حامی در هر ماه ۱۰۳ هزار تومان به هر یتیم واریز شود که در سطح استان شهر تفرش باواریزی ماهیانه ۲۵۴ هزار تومان بالاترین سرانه پرداخت را داراست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: در حوزه فرهنگی در حال حاضر پنج هزار و ۴۰۰دانش آموز از خدمات تحصیلی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند می باشند که که سال گذشته ۱۲۵ میلیون تومان در راستای خدمات فرهنگی برای دانش آموزان هزینه شده است.

ولیئی بابیان اینکه اطعام نیازمندان در قالب سفره یا سبدهای ایتام ۶۱۱ میلیون تومان می باشد افزود: اطعام نیامندان نسبتبه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

اختصاص شش میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح اطعام نیازمندان

ولیئی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص شش میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان امسال نیز همچون سال‌های گذشته طرح اطعام نیازمندان توسط این نهاد در ماه رمضان به اجرا در می‌آید که اعتبار تخصیص یافته به این طرح نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از برگزاری جشن گلریزان به منظور آزادسازی زندانیان با همکاری ستاد دیه خبر داد و گفت: جشن گلریزان به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ۱۳ مردادماه همزمان با بیست و ششم ماه مبارک رمضان در هتل امیرکبیر اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با اشاره به برپایی نمایشگاه ضیافت اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف عرضه دستاوردها و تولیدات مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در چهار شهر اراک، ساوه، خمین و شازند از دوم مردادماه برپا خواهد شد.

وی پیرامون طرح اطعام و احسان در ماه رمضان اظهار داشت: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی و همچنین ۲۱ ماه مبارک رمضان غرفه‌های طرح اکرام و ثبت‌نام از حامیان و سفره‌های اطعام به منظور بازدید خیران و نیکوکاران و مسئولان از خانواده‌های نیازمندان در سطح استان شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان این‌که مردم این استان سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۹۰۰ ریال زکات فطره خود را به کمیته امداد امام خمینی پرداخت کردنده‌اند، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به دو برابر افزایش یابد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.