استان مرکزی جزو سه استان اول کشور در اهدای خون

به گزارش مرکزی دیلی، قربان دیری در گفتگو با خبرنگارمهر در اراک با اشاره به اهمیت امر اهدا خون به جایگاه استان مرکزی در بحث اهدا خون و فرهنگ این امر خدا پسندانه در استان اشاره کرد و گفت: با لطف و عنایت مردم استان در این امر استان مرکزی جزء استان های برتر کشور در بحث نتقال خون است.

وی با اشاره به کمبود امکانات در این بخش افزود: با این حال خون های اهدا شده پاسخ گوی نیاز استان و حتی در برخی مواقع برای رفع نیاز کشور هم منتقل می شود.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه هر واحد خون به ۲۵ فرآورده تجزیه می شود، اضافه کرد: قبلا خون های اهدا شده به همان صورت به نیازمندان تزریق خون کامل می شده اما امروزه خون پس از تجزیه به فراورده های خونی، فراورده مورد نیاز به نیازمندان داده می شود.

قربان دیری، با اشاره به اینکه از این تعداد فرآورده خونی تنها سه فرآورده در اراک تولید و در اختیار بیماران قرار می گیرد و مابقی برای تامین نیازهای کشور مصرف می شود، ادامه داد: یکی از فرآورده های خون پلاسمای خون است، که پلاسمای تولیدی نیز پس از ارسال به خارج کشور و فراورش به ۱۵ داروی دیگر تبدیل و در اختیار بیماران نیازمند قرار می گیرد.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی گفت: از پلاسمای خون داروهای حیاتی تولید می شود که فرآورده های پلاسمای خون مورد استفاده بیماران سرطانی و هموفیلی قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.