اعطای بیش از ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، محسن ولیئی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور ۱۱۳ نوع بسته خدماتی به مددجویان خود ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۴۲۶ هزار خانوار زندگی می‌‍کنند افزود: از این تعداد چهل هزار و ۵۰۰ خانوار (حدود ۹ درصد از جمعیت استان) تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابند و از پنجاه هزار زن سرپرست خانوار ۲۳ هزار زن تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند. گزار‌ش‌ها حاکی از آن است که در کشور ۸ درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و استان مرکزی از نرم کشوری بالاتر است.

مدیرکل امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۱۲ هزار خانوار در روستاهای استان مرکزی زندگی می‌کنند و بیش از ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش مستمر کمیته امداد هستند، عنوان کرد: در شهرهای استان نیز ۳۱۴ هزار خانوار ساکنند که بیش از ۱۶ هزار خانوار( ۵ درصد) تحت حمایت امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار خانوار به صورت مستمر و موردی از حمایت‌های امداد استان بهره‌مند هستند گفت: بیش از ۴۷ درصد افراد به دلیل فوت سرپرست خانوار تحت پوشش هستند ، ۳۵ درصد به دلیل از کار افتادگی سرپرست، ۶ درصد به دلیل طلاق ، ۵ درصد بابت بیماری سرپرست تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و مابقی نیز به دلایل بد سرپرستی، زندانی بودن سرپرست و معلولیت مورد حمایت هستند.

ولئیی در خصوص عملکرد سه ماهه اول سال جاری اظهار کرد: در حوزه اشتغال در این مدت ۵۱۰ شغل با اعتبار سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات امداد و بانک‌های عامل ایجاد شده است و اکثرا این اشتغال‌زایی‌ها در حوزه دامپروری، کشاورزی، باغداری، صنایع دستی ، فعالیت‌های صنعتی و خدماتی بوده است و همچنین ۶۶ مورد کاریابی نیز در شرکت‌ها و موسسات غیردولتی برای مددجویان انجام شده است که در حوزه مشاغل خانگی خود اشتغالی و طرح کارگاهی صورت پذیرفته است.

وی افزود: در این مدت ۳۲۸ مورد تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در حوزه مشاغل خانگی به مددجویان اعطا شده است و در بخش خود اشتغالی نیز ۲۶۵ شغل با ارائه تسهیلات دو میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومانی ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در پایان با بیان اینکه در بخش آموزش فنی حرفه‌ای کلیه خدمات برای مددجویان رایگان است گفت: ۲۲۸ مورد آموزش با اعتبار ۲۷ میلیون تومان به انجام رسیده است و در حوزه نظارت بر طرح‌های خانواده‌های تحت حمایت بیش از ۱۲ هزار مورد نظارت فنی و حرفه ای توسط کارشناسان امداد و ناظران بخش خصوصی بر فعالیت اشتغال‌زایی امداد انجام شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.