میرگلوبیات: تشدید نظارت بر عملکرد شوراها با آغاز به کار دوره چهارم

به گزارش مرکزی دیلی ، شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی آماده همه نوع همکاری با دولت آینده هستند و به عبارتی قوه مقننه یاریگر قوه مجریه است، افزود: انتخاب کابینه‌ای کارآمد، عمل‌گرا، متخصص و متعهد منجر به عملی شدن شعارهای رئیس جمهور منتخب و ایجاد رابطه‌ای دو سویه بین مجلس و دولت می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های دولت یازدهم اظهار داشت: ساماندهی امور اقتصادی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم، اصلی‌ترین نیاز و خواسته ملت در شرایط کنونی است، که باید دولت جدید برای رسیدگی به این مسئله با اهتمام جدی وارد عمل شود.

میرگلوبیات همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و دولت دهم گفت: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب خواستار تقویت تجربیات سازنده، مفید و کارهای شایسته دولت دهم در دولت آینده شدند و در نقطه مقابل نیز خواستار اصلاح و برطرف کردن نقاط ضعف دولت فعلی توسط دولت آینده شدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در ادامه، انتخابات ۲۴ خردادماه را مظهر حماسه سیاسی و اقتدار ملی و نمایشگر پای‌بندی ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: برگزاری شکوهمند انتخابات برای انقلاب و میهن اسلامی دارای ارزش راهبردی و معرف الگوی مردم‌سالاری دینی ملت ایران به جامعه جهانی و نمایشگر اقتدار و عظمت ملی بود که جهانیان را متعجب ساخت.

وی تصریح کرد: ملت با حضور حماسی خود در عرصه‌های گوناگون نشان داده‌اند که به نظام اسلامی پایبند بوده و مطیع اوامر و فرامین ولی فقیه هستند و با بصیرت و آگاهی هر چه تمام‌تر تلاش‌ها و ترفندهای دشمنان را ناکام خواهند گذاشت و حماسه‌های دیگری را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی به رخ جهانیان خواهند کشید.

میرگلوبیات با اشاره به نقش تاثیرگذار رئیس جمهور آینده در تحقق حماسه اقتصادی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی صحیح به منظور برطرف کردن چالش‌های پیش رو و بکارگیری پتانسیل‌های موجود، بستر لازم را برای خلق حماسه اقتصادی مدنظر رهبر معظم انقلاب توسط دولت آینده فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها گفت: شوراها تجلی‌گاه و تبلور اراده مردم در حوزه مدیریت شهری و روستایی هستند که کارآمدی و تلاش آنان موجب توسعه و آبادانی شهرها و روستاها می‌شود.

وی تصریح کرد: شوراها ظرفیتی مهم در خدمت‌رسانی به مردم هستند که در سایه همدلی بین اعضا و برنامه‌ریزی و انتخاب شهرداران لایق و توانمند در شهرها و دهیاران سختکوش و پرتلاش در روستاها به دور از سیاسی بازی می‌توانند شعار خدمت‌رسانی بی‌منت به ولی نعمتان خود را عملی کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه مجلس نهم با آغاز بکار شورای چهارم گفت: نظارت بر عملکرد شوراها از وظایف مجلس شورای اسلامی است و این مهم با آغاز بکار شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم تشدید می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برخی نیازها و مشکلات شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام بسیاری در این دو شهرستان وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی برای بهره‌برداری است.

میرگلوبیات خاطر نشان کرد: تسریع در بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب و فاضلاب ساوه، تکمیل پروژه احداث بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه، تسریع در دو بانده شدن محور قدیم ساوه به تهران، تسریع در بهره‌برداری از کنارگذر ساوه، انجام عملیات اجرایی دوبانده کردن محور بوئین زهرا در محدوده استان مرکزی و احداث تقاطع غیر همسطح در سه راهی خرقان، آغاز عملیات اجرایی انتقال سهم آب ساوه از سرشاخه های دز، تعریض محور قدیم ساوه همدان، اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی در حوزه کشاورزی و آب شرب و … از جمله نیازها و خواسته های مهم مردم این دو شهرستان است که امیدواریم در دولت آینده توجه جدی به این مسایل صورت گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.