ذرات معلق ، میهمان ناخوانده هفت روز پیاپی اراک

به گزارش مرکزی دیلی، کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اراک در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون صبح روزجاری در هوای کلانشهر اراک ۵۸ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که نزدیک به دو برابر شاخص استاندارد این آلاینده (۳۰ میکروگرم برمتر مکعب) است.

ˈعلیرضا محرابیانˈ افزود: در هفت روزگذشته غلظت ریزگردها با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک به سه برابر حد مجاز نیز رسیده و این درشرایطی است که غلظت ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون نیز در تمامی این روزها بیشتر از حد استاندارد بوده است.

وی عنوان کرد: ذرات معلق ریز در دراز مدت با رسوب در ریه ها به مشکلات تنفسی مزمن و آلرژی ها دامن می زنند و استمرار آلودگی هوا با این نوع آلاینده تبعات جدی برای سلامت دارد.

کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: بخشی از ریزگردهای با قطر دو نیم میکرون منشاء وارداتی دارند و قسمتی نیز از کویر میقان اراک است.

محرابیان گفت: هوای اراک از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ روز ناسالم داشته و شاخص کیفیت هوا در ۵۸روز در شرایط هشدار، دو روز شرایط اضطرار و یک روز شرایط بحران بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.