ادعای جالب رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان

مرکزی دیلی : جناب اقای رییس دقت بفرمایید این نوع نتیجه گیری بی توجهی به شعور افکار عمومی در استان است. اینکه شما آمار بالای صادرات آلومینیوم و پتروشیمی را با آمار پایین سایر صنایع جمع ببندید و نتیجه گیری بفرمایید که همه سیاست های دولت و صد البته مدیریت حضرتعالی مشکلی در استان باقی نگذاشته و اصلا مشکلات را نبینید از انصاف بدور است. برای روشن شدن افکار عمومی آمار جزئی این کلیاتی که ارائه فرمودید را منتشر بفرمایید.البته آماری از مشکلات واحدهای صنعتی خرد و همچنین واحدهایی که به واسطه عدم نظارت و سوء مدیریت کلان در استان به مشکل برخورده اند را هم عنایت بفرمایید تا حداقل مردم کمی در مورد حوزه اختیارات و عملکرد شما راستی آزمایی کنند…

به گزارش مرکزی دیلی ، ˈعلیرضا زاوشیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش واردات استان مرکزی پارسال ۲۵۶ میلیون دلارو صادرات یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی از هدفگذاری برنامه پنجم توسعه در حوزه صادرات در دو سال گذشته پیشی گرفته و برآورد می شود که در سال های آینده نیز سیر صعودی را در این بخش طی کند.

زاوشی ادامه داد: بر اساس هدفگذاری برنامه پجم دستیابی به صادرات یک میلیاد و ۳۰۰ میلیون دلاری در سال ۹۴ (سال پایانی برنامه) پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: میزان صادرات پیش بینی شده استان در سال ۹۰ و ۹۱ در برنامه پنجم توسعه به ترتیب ۷۷۰ و ۸۸۰ میلیون دلار بوده که در سال ۹۰ با ۱۲۰ درصد رشد ۹۴۰ میلیون دلار صادرات در استان محقق شده و سال ۹۱ نیز استان صادرات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار با رشد ۱۱۶ درصدی را تجربه کرده است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در سه ماه اول امسال ۲۰۹ هزار و ۵۳۰ تن انواع کالاهای غیر نفتی به ارزش ۱۸۹ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۷۰ دلار از استان به ۲۸ کشورجهان صادر شده که این آمار به جز صادرات از مبادی گمرکی دیگر نقاط کشور است.

عمده کالاهای صادراتی استان مرکزی شامل انواع گل آپارتمانی، ماهیان زنده زینتی، گاز سی فورکات، دکل انتقال نیرو، شمش روی، انواع شیشه و آینه، سیلندرخالی، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، انواع محصولات شیمیایی و کاشی و سرامیک و کالاهای وارداتی به این استان شامل انواع قطعات رایانه، ورق های آهن و آلومینیم، انواع لوازم یدکی خودرو و قطعات برقی، الیاف و مواد اولیه صنعتی است.

هم اینک استان مرکزی با دو هزار و ۹۲۰ واحد تولیدی و صنعتی و نیروی کار مولد ۱۱۴ هزار نفر دربخش صنعت مقام دوم صنایع مادرتخصصی و قطب چهارم صنعت کشور را دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.