آغاز ثبت نام در طرح آسمانی‌های کانون‌های مساجد استان مرکزی

به گزارش مرمزی دیلی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، ‌مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، گفت:‌ ثبت نام کلاس‌های آموزشی طرح اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی مساجد استان از امروز، ۲۵ خردادماه آغاز و تا ۳۱ خرداد‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های طرح اوقات فراغت از اول تیرماه سال‌جاری آغاز و تا ۲۰ شهریورماه امسال ادامه دارد، افزود: در سال گذشته ۱۲هزار و ۴۳۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان مرکزی از کلاس‌های قرآنی،‌ فرهنگی، هنری، آموزشی و اردویی طرح اوقات فراغت تابستان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه ۳۱۹ کانون فرهنگی ـ هنری در استان مرکزی در سال گذشته مجری طرح کلاس‌های اوقات فراغت بوده‌اند، ادامه داد: ‌پیش‌بینی می‌شود امسال در ۴۰۰ کانون این طرح اجرا شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی به اهمیت برنامه‌ها و کلاس‌های قرآنی در آسمانی‌های ۷ و مقارن شدن آن با ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت:‌ حفظ جز سی در مقطع ابتدایی، ‌طرح قرآنی ۱۴۴۷ برای دانش‌‌آموزان دوره راهنمایی، اهدای تابلوی طرح قرآنی تلاوت نور،‌ تجلیل از تالیان و قاریان همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع)،‌‌ برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته،‌ طرح ۳۰ روز ۳۰ نور، ‌برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در ماه مبارک رمضان،‌ برگزاری مسابقه قصه‌های قرآنی، برگزاری کلاس‌های پرده‌خوانی قرآنی، ‌ترجمه و مفاهیم جز سی ام قرآن کریم ‌برای اجرا در آسمانی‌ها ۷ در شورای طرح و برنامه تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ تاکنون دو جلسه شورای طرح و برنامه جهت ساماندهی طرح اوقات فراغت برگزار شده که ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت آسمانی‌های ۶ پیشنهاداتی برای برگزاری هر چه بهتر این طرح ارائه شده است.

وی با اشاره به تصویب برنامه مدون اجرای طرح اوقات فراغت امسال، گفت:‌ در جلسات شورای طرح و برنامه استفاده از زبان هنر در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های استانی پژوهش و تحقیق در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری همچنین از تهیه سالن‌های ورزشی، استخر و اردوگاه برای شرکت‌کنندگان در طرح اوقات فراغت امسال خبر داد و افزود:‌ آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و پخش فیلم‌های سالم و مفید در مسجد و استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای اجرای برنامه‌های دسته جمعی از دیگر طرح‌های ارائه شده برای اوقات فراغت آسمانی‌های‌ هفت است.

وی اظهار کرد: این دبیرخانه امسال برای شرکت‌کنندگان در طرح اوقات فراغت اردوگاه متمرکزی در شهر همدان تدارک دیده که در طول مدت برگزاری طرح به‌صورت گروه‌های ۱۲۰نفری در این اردوگاه حضور می‌یابند و از برنامه‌های فرهنگی- هنری پیش‌بینی شده در این اردو بهره‌مند می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در پایان به اخذ تفاهم‌نامه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی استان اشاره کرد و افزود:‌ غار چال نخجیر دلیجان، ستون‌های خورهه، حمام چهار فصل اراک و خانه قدیمی حضرت امام خمینی(ره) از مکان‌های دیدنی استان جهت بازدید شرکت‌کنندگان در طرح آسمانی‌های ۷ است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.