در صورت بی‌نتیجه بودن مصوبات ایرالکو / ارجاع پرونده ایرالکو به شورای تأمین استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در نشست اعضای کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: ایرالکو یکی از منابع ملی و بومی در استان مرکزی در حوزه صنعت به شمار می‌رود و ما می‌خواهیم این صنعت را در استان حفظ کنیم، اما حفظ این صنعت منوط به کاهش آلایندگی و تضمین هوایی پاک است.

وی بیان کرد: در صورت حاصل نشدن نتیجه مصوبات و پیگیری‌ها استانداری مرکزی صادقانه وارد عمل شده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: طرح آند‌سازی و کاهش آلایندگی ایرالکو از دو مصوبه هیئت دولت و کار‌گروه جامع کاهش آلودگی هوای اراک برخوردار است.

وی بیان کرد: استانداری مرکزی در حوزه وظایف خود کمیته کارشناسی را با مشارکت بازرسی کل کشور، فرمانداری، اداره کل محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی روند کارهای اجرایی و عمل کردن به مصوبات مربوط به این حوزه تشکیل داده است.

سرپرست استانداری مرکزی افزود: این کمیته موظف است پس از بررسی‌های انجام شده گزارش نهایی را در مورد میزان پیشرفت پروژه‌هایی از قبیل ساخت آند، تعویض دیگ‌ها، تعیین پیمانکار و… به کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ارائه کند.

حسن‌بیگی در ادامه ضمن گلایه از استفاده سوخت مازوت در برخی از کوره‌های آجرپزی اظهار داشت: گاز‌رسانی به کوره‌های آجرپزی به دستور استاندار سابق ابلاغ و با هزینه‌های بسیار بالایی اجرا شد که با توجه به این امر لازم است کوره‌های آجرپزی سوخت گاز را در تولید خود مورد استفاده قرار دهند.

به گفته وی متأسفانه برخی از کوره‌های آجرپزی از سوخت مازوت استفاده می‌کنند که در صورت متوقف نشدن این فرآیند کوره‌های آجرپزی متخلف پلمپ خواهند شد.

سرپرست استانداری مرکزی تاکید کرد: کارشناسان اداره کل محیط زیست استان موظف هستند با دقت فعالیت و نوع سوخت مصرفی این کوره‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

حسن‌بیگی با اشاره به وضعیت کارخانه املاح معدنی ایران بیان داشت: مشاور مدیرعامل این کارخانه گزارشی از عملکرد و وضعیت میزان آلایندگی این صنعت بر محیط اطراف را تهیه و در این جلسه مطرح کرد که با توجه به ابهامات به وجود آمده گروه کارشناسی باید با دقت بیشتری مسئولیت خود را ادامه داده و گزارش آن را به این کارگروه ارائه دهد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش عملکرد و طرح بررسی تاثیرات زیست محیطی استخراج و استحصال سولفات سدیم در اراک به گروه محیط زیست دانشگاه اراک ارجاع داده شد که این گروه نیز در جلسه آینده کارگروه نتایج به دست آمده را به اعضای کارگروه جامع کاهش آلودگی هوای اراک ارائه خواهند کرد.

سرپرست استانداری مرکزی خاطر ‌نشان کرد: هر‌گونه تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت این کارخانه معطوف به نتایج اعلام شده از سوی گروه‌های پژوهشی و بازرسی منتخب در دانشگاه اراک است.

به گفته وی قانع کردن افکار عمومی در خصوص میزان تاثیر صنایع بر آلودگی هوا و تأییدیه علمی آن یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان استان به شمار می‌رود که استانداری مرکزی نیز این موضوع را سرلوحه تصمیم‌گیری‌های خود در حوزه صنایع قرار داده است.

سرپرست استانداری مرکزی افزایش سرانه فضای سبز، گازسوز شدن کوره‌های آجرپزی، کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی و تولیدی و… را از مهم‌ترین فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در راستای کاهش آلودگی هوای استان عنوان کرد.

گفتنی است مدیرعامل شرکت ایرالکو چند روز گذشته در مصاحبه تلویزیونی در شبکه آفتاب اذعان کرده بود که این شرکت ساخت شرکت آندسازی در خیرآباد را به دلیل نزدیکی شهر صنعتی خیرآباد به شهر جدید امیرکبیر در دستور کار خود ندارد و این نشانگر این است که مدیران ایرالکو با وجود اینکه در مدت زمان کوتاهی جا‌به‌جا می‌شوند زمان را نیز در اجرای تعهدات خود به بازی گرفته‌اند.

 

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. محمدرضا گفت:

    سلام
    کاملا تحلیل درستی در مورد مدیران این کارخانه دارید ، مضاف بر اینکه آقایان با افزایش سه هزار تومانی قیمت هر کیلو آلومینیوم بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی شرکت دست به ریخت و پاشهای نامعقول زده و هزینه های غیرقابل جبرانی به صنعت آلومینیوم و سلامتی کارکنان و شهروندان اراکی تحمیل کرده اند و با ادعای حمایت بعضی از مسئولین استانی تخلفات خود را غیر قابل پیگیری میدانند همانگونه که پرونده تخلف یکی از مدیران خود را که میلونها تومان باجگیری و ارتشا و ارائه مدرک جعلی تحصیلی داشت را راکد گذاشتند ولی یک بسیجی رزمنده را بخاطر ارسال پیامک حاوی تذکر اخلاقی را به دو سال زندان و تحمل ضربات شلاق محکوم کردند !!!(اکبر داوودآبادی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.