شمیم بوی بهشت در شهر …

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، این روزها استان مرکزی رنگ خدا گرفته است. در این وادی مردم مومن شهر اراک هم پا به پای تمامی مسلمین جهان این روزها مسرورند از دعوت به مهمانی ای که میزبانش بخشنده، بزرگ و مهربان است.

خوشحالم که ماه رمضان دیگری را درک می کنم

یکی از شهروندان اراکی می گوید: خوشحالم که این فرصت از سوی خداوند به من داده شد تا ماه رمضان دیگری را درک کنم.

کزازی کارمند بازنشسته می افزاید: تجربه ثابت کرده است که در این ماه مهر و رافت در دل مومنین بیشتر می شود و قلب ها به نور خدا روشن تر می شود.

وی ادامه می دهد: من بسیار دیده ام در این ماه افرادی که از یکدیگر دلخور هستند، گذشت کرده و یکدیگر را می بخشند.

کزازی معتقد است که هر چقدر هم که هوا گرم باشد و سختی گرفتن روزه بالا باشد، باز هم خدا طاقت و توان پشت سر گذاشتن آن را به انسان می دهد و می دهد.

این شهروند اراکی ادامه می دهد: ماه رمضان فرصت مغتنمی است که شب ها و روزهایش سرتاسر رحمت است و نباید آن را از دست داد.

رمضان ماه نزول قرآن است

یکی دیگر از شهروندان اراکی می گوید: من از ماه شعبان برای رسیدن رمضان آماده می شوم و هر سال بی صبرانه منتظر رسیدن ماه رمضان هستم.

بیگی که خانه دار و ۵۴ ساله است، می افزاید:  سفره افطار و سحر در ماه رمضان بهانه خوبی برای کنار هم بودن تمام اعضای خانواده است و تمام تلاشم را می کنم تا سفره ای مناسب در این روزها تهیه ببینم.

بیگی می گوید: رمضان ماه نزول قرآن است و خواندن قرآن بهترین اعمال این ماه است.

وی می افزاید: رسم خوبی که در محله ما در ایام رمضان باب است برگزاری جلسات روزانه قرآن است که هر روز در خانه یکی از همسایگان برپا می شود.

رمضان جشنی است که به آن دعوت شده ام

نرگس که امسال به سن بلوغ رسیده است نیز می گوید: ماه رمضان جشنی است که خداوند ما را به آن دعوت کرده است.

وی می افزاید: من سال های قبل روزه کله گنجشکی می گرفتم و امسال تصمیم دارم که اگر مادرم اجازه بدهد تمام روزه هایم را بگیرم.

نرگس ادامه می دهد: خدا از ما می خواهد روزه بگیریم تا بفهمیم افراد فقیر چطور گرسنگی و تشنگی را تحمل می کنند.

وی می گوید: می دانم که در ماه رمضان باید نمازهایم را سروقت بخوانم و به پدر و مادرم دروغ نگویم چون دروغگو دشمن خداست و مطمئنم که  خداوند خوبی های من و دوستانم را می بیند و حتما هدیه ای را برایمان در نظر گرفته است.

برترین روزها و شب ها متعلق به رمضان است

خانم جوانی اراکی نیز می گوید: ماه رمضان افضل ماه های خداست و برترین و بهترین روزها و شب هامتعلق به آن است.

خانم سبحانی که ۳۰ ساله است، می گوید: قطعا روزه گرفتن تنها امتناع از خوردن و آشامیدن نیست؛ بلکه زبان و چشم و دست انسان هم در این روزها باید روزه باشد.

وی می افزاید: در این ماه درهای رحمت الهی باز است و شب های قدر که سرنوشت سازترین شب زندگی انسان است در این ماه قرار دارد.

سبحانی معتقد است که نباید خوشبختی آمرزش الهی در این ماه را از دست داد.

وی اضافه می کند: دستگیری از مستمندان، نیکی به دیگران از اعمالی است که در این ماه ثوابی چند برابر دارد.

در آستانه ماه رمضان با خواهرم آشتی کردم

یکی دیگر ازشهروندان اراکی می گوید: مدت ها بود که با خانواده خواهرم بر سر موضوعی اختلاف داشتیم ولی در آستانه ماه رمضان فکر کردم که گذشت و دوستی از نشانه های مومن است پس تصمیم گرفتم که با خواهرم آشتی کنم و پس از مدت ها خواهرزاده هایم را ببینم.

وی می افزاید: امیدوارم که ماه پربرکتی را پشت سر بگذاریم و از برکات معنوی این ماه خصوصا شب های قدر که شب های عفو الهی است بهره کافی را ببریم.

این شهروند اراکی ادامه می دهد: من احادیث زیادی شنیده ام که در آن به استجابت دعا در رمضان اشاره شده است و دعا می کنم که سلامت و محبت در تمام خانواده ها برقرار باشد.

حضرت علی(ع) اسطوره همیشگی رمضان است

یکی از جوانان اراکی نیز می گوید: برای من رمضان علاوه بر ویژگی های معنوی اش یادآور حضرت علی(ع) است و فکر می کنم علی اسطوره همیشگی رمضان است.

مسعود الف که ۲۸ ساله است، می افزاید: برای من رمضان، تولدی دوباره است. البته باید بگویم من تا چند سال پیش روزه نمی گرفتم ولی گاهی اتفاق هایی در زندگی انسان می افتد که او را متوجه اشتباهانش می کند.

وی معتقد است که خداوند هرگز بندگانش را از مسیر هدایت دور نخواهد کرد و رمضان روشنترین راه پیش روی مومنین برای نزدیک شدن به اوست.

رمضان ماه قرب الهی، ماه عزت الهی و ماه رافت الهی است، ماهی که در آن مومنان می روند تا پرونده اعمالشان را از سیاهی ها پاک کنند تا نور ایمان و عشق به خدا را بر لوح دلشان بتابد.

رمضان روشنترین راه پیش روی مومنین برای نزدیک شدن به اوست

امام جمعه خنداب با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است گفت: ماه رمضان بهار قرآن است و فرصت مناسبی برای درک و فهم بیشتر قرآن در اختیار  انسان قرار دارد. و چه خوب است که برای یک بار در ماه رمضان قرآن را با معرفت و توجه بخوانیم.

حجت الاسلام تقی لطفی ادامه داد: برکاتی در این ماه وجود دارد که در صورت ورود به زندگی انسان، شیطان رانده شده را از زندگی دور کرده و انسان را در مسیر الهی قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  همگان را به کسب فیوضات الهی و انسانی در این ماه دعوت کرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین ماه خدا برای غفلت‌زدایی از ارزش‌های الهی و انسانی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: این ماه تنها لب بستن از خوردن و آشامیدن نیست بلکه درک دوباره ارزشهای الهی و انسانی از برکات این ماه به شمار می آید.

وی کمک به نیازمندان، اطعام فقرا و دستگیری سالخوردگان را از جمله ارزشهایی دانست که وسیله قرب الهی می شود و تصریح کرد:  ماه رمضان فرصتی مناسب برای دوری از گناه، احیای ارزشهای اسلامی و نزدیک شدن به معبود است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.