برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در سراسر استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، عزاداران حسینی استان مرکزی با حضور در مساجد‌، حسینیه‌ها و خیابان‌ها جلوه‌های معنوی شور حسینی را در قالب هیئت‌های سوگواری و دسته‌های عزاداری به نمایش گذاشتند.

در روز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) در جای‌جای استان مرکزی سرزمین  آفتاب، آئین‌های عزاداری اربعین را برپا کردند.

مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرهای مختلف استان مرکزی برگزار شد و مردم این استان با حضور خود در این آیین‌ها، عشق  و ارادت خود را نسبت به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند.

مردم شهر اراک هم‌زمان با اربعین حسینی به خیابان‌ها آمدند و با عزاداری و سوگواری بار دیگر با امام و مقتدای خود تجدید میثاق بستند.

مردم شهرستان‌های ساوه، خمین، شازند، تفرش، محلات، زرندیه، دلیجان، فراهان، خنداب، کمیجان نیز هم‌زمان با سراسر کشور تجمع‌های باشکوهی را در راستای عزاداری سید و سالار شهیدان برپا کردند.

گفتنی است در مراسمات عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان علماء و روحانیون نیز در تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) و اربعین حسینی به ایراد سخن پرداختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.