آمادگی بیش از ۲۰ هزار داوطلب هلال احمر استان مرکزی برای همکاری با سازمان انتقال خون

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، مرتضی سلیمی در نشست خبری مشترک با اداره کل انتقال خون و جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: اهدای خون یکی از کارهای خداپسندانه و بشر دوستانه ای است که در استان مرکزی با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه است.

وی بیان داشت: در این راستا جمعیت هلال احمر استان و سازمان انتقال خون تصمیم به انجام فعالیت هایی مشترک گرفته اند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی نیز در این جلسه ابراز داشت: هلال احمر استان مرکزی یکی از دستگاه هایی است که بیشترین همکاری را در زمینه اهداء خون دارد.

دکتر قربان دیری با اشاره به اینکه از هر واحد خون ۲۵ فراورده خونی به دست می آید بیان کرد: در استان مرکزی نیز از هر واحد خون ۳ فرآورده خونی تولید می شود و فرآوره ی دیگری به نام پلاسما نیز به خارج از کشور انتقال داده می شود که بیش از ۱۵ داروی حیاتی از این فرآورده تولید می شود.

وی ادامه داد: در استان مرکزی فرهنگ انتقال خون در استان مرکزی به خوبی نهادینه شده است بطوری که این استان در این زمینه مقام سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

دکتر دیری تصریح کرد: استان مرکزی در سال گذشته در زمینه انتقال خون به سایر استانها مقام چهارم را به دست آورده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره کل انتقال خون استان مرکزی تمام نیازهای خونی خود را خود تامین می کند تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار واحد خون به سایر استانها ارسال کرده ایم.

وی همچنین افزود: بیش از ۵۴ درصد اهداکننده مستمر در استان مرکزی وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.