اختراع دستگاه رگ یاب در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، نمونه پژوهشی این دستگاه توسط ˈیاسر مومنیˈ و ˈوحیدرضا احمدیˈ از کارکنان اورژانس استان مرکزی در مدت یک سال ساخته شده و با شماره ۷۹۲۳۲ ثبت اختراع شده است.

یکی از مخترعان این دستگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: این دستگاه امکان دسترسی به رگ های موجود در بافت های بدن که شناسایی آن ها مشکل است ، را فراهم می کند.

ˈیاسر مومنیˈ گفت: این دستگاه دارای یک منبع تغذیه لیزری ( پاور ال ای دی) است که با ارسال نور معمولی بدون ایجاد حرارت، رگهای سطحی تا ۹ عمق میلیمتر را مشخص می کند.

وی افزود: این دستگاه قابل استفاده در تمامی مراکز درمانی، پزشکی و امدادی است و قیمت آن بعد از رسیدن به تولید انبوه برای هر دستگاه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

این مخترع جوان اظهار کرد: نمونه های خارجی تنها برای سنین خاص مانند نوزادان وجود دارد ولی این دستگاه برای همه سنین کاربرد دارد.

مومنی ادامه داد: عملیات رگ گیری برخی بیماران نظیر دیابتی ها، افراد مبتلا به افت فشار خون و بیماران با خونریزی شدید و طیف بزرگی از کودکان در حین درمان برای نیروهای پرستاری و امدادی بسیار مشکل است و این دستگاه با شیوه ابداعی و منحصر به فرد در کمترین زمان با کمترین هزینه و بدون نیاز به عمل جراحی این مشکل را رفع می کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.