اضافه شدن ۲۹۹ قلم کالا به لیست استاندارد اجباری در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، سید ˈسعید میرنظامیˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کالاها در اجرای مرحله اول قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر امور صنعتی مشمول استاندارد شده اند.

وی گفت: بر اساس این قانون باید کالاهای مشمول استاندارد اجباری از یکهزار و ۶۰۰ قلم به شش هزار قلم افزایش یابد.

وی اظهار کرد: این کالاها در سرفصل های مواد غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، مکانیک و فلزشناسی، شیمی و پتروشیمی، صنعتی ساختمان و معدن است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون همچنین تمامی استانداردهای تشویقی واحدهای تولیدی باید به استاندارد اجباری تبدیل می شود که در شش ماهه اخیر حدود ۷۰ استاندارد تشویقی استان به اجباری تبدیل شده است.

میرنظامی بیان کرد: روند نظارتی و اجرای استاندارد برای کالاهای جدید طرح توسعه جامع استاندارد سازی (تجا) در مرحله اول شناسایی و ارائه فراخوان ، مشاوره، رفع نواقص تجهیزات فنی، آزمایشگاهی و تعیین مسوول کنترل کیفی و پروانه بهره برداری است و در گام های بعد در صورت تامین نشدن شرایط قانونی برخورد با واحد در دستور قرار می گیرد.

وی توضیح داد: استاندارد استان مرکزی امسال پنج هزار بازرسی از واحدهای صنفی را در برنامه دارد و کشف واحدهای زیرزمینی و تولید زیرپله ای در اولویت این بازرسی ها است.

میرنظامی عنوان کرد: طرح نظارت بر اصناف از هفته گذشته در قالب طرح طاها کلید خورده و تاکنون ۱۵۵ مورد بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی و مراکز خدماتی نظیر رستوران ها انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: عملکرد اداره کل استاندارد استان در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به طور متوسط ۵۰ درصد رشد دارد.

میرنظامی اظهار کرد: در سه ماهه امسال ۳۹۲ مورد بازرسی در استان انجام شده که ۲۹۷مورد آن از واحدهای تولیدی و توزیعی، ۱۳ مورد از سکوهای گازپرکنی، بخش های خدماتی و سردخانه ها ، پنج مورد از شهربازی ها و ۷۷ مورد از آسانسورها بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۳۰ فقره پروانه معتبر کاربرد استاندارد در استان وجود دارد گفت: در این مدت همچنین ۳۰ مورد پروانه کاربرد استاندارد در استان صادر شده و ۳۰ پروانه نیز تمدید و ۳۷ پروانه استاندارد واحدها نیز تعلیق و ابطال شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این مدت برای ۳۰ مدیر کنترل کیفیت واحدهای صنعتی استان گواهینامه تایید صلاحیت صادر شده است.

میرنظامی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال همچنین ۱۲۱ فقره گواهینامه صادراتی محصولات تولیدی و ۱۰۶ فقره گواهینامه انطباق وارداتی در استان صادر شده است.

وی یادآور شد: برنامه های جدید و اولویت دار امسال این اداره کل نظارت جدی بر خدمات آسانسورها، استاندارد سازی مصالح ساختمانی، نظارت بر خودروسازی و کیفی سازی عایق های رطوبتی است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.