کاهش ۷/۷ درصدی جرایم نیروهای مسلح استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈعلی اصغر قندیˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: پارسال مدت زمان رسیدگی به پرونده متهمان دادسرای نظامی ۱۰ و هفت صدم درصد و تعداد زندانیان نظامی استان ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: در مدت اشاره شده ۹۲ هزار و ۲۵ نفر ساعت کلاس آموزشی برای پرسنل رسمی نیروهای مسلح، کارکنان و وظیفه بگیران استان برگزار شده که تاثیر مستقیم با پیشگیری از وقوع جرایم داشته است.

بیستمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم امسال به میزبانی فرماندهی انتظامی استان مرکزی برگزار می شود که محوریت آن ارزیابی جرایم قتل و ایراد ضرب و جرح نیروهای مسلح و شناسایی راهکارهای کاهش این جرایم است.

سرپرست دادسرای نظامی استان مرکزی بیان کرد: این دادسرا امسال دوره های توجیهی بی طرفی در انتخابات و انتقال کارویژه های رفتاری نیروهای مسلح و انتظامی در انتخابات را در استان مرکزی برگزار کرد که خوشبختانه در شعبه ویژه جرایم انتخاباتی این دادسرا هیچ شکایتی وارد نشد و این مهم بیانگر بالا بودن آگاهی یگان ها در حوزه وظایف قانونی و الزام به قانون است.

قندی یادآور شد: سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی تشکیل شده و وظیفه اصلی آن رسیدگی به جرایم خاص نیروهای نظامی و مسلح به صورت سریع و در سایه حفظ اسرار و قاطعیت در روند دادرسی است.

وی توضیح داد: پیشگیری از وقوع جرایم و رسیدگی عادلانه به پرونده تخلفات نیروهای مسلح محور وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح در این استان است که بر اساس بند پنج اصل ۱۵۶ قانون اساسی و اهداف برنامه های توسعه و سند چشم انداز نظام در این راستا عمل می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.