سخنان آیت الله نوری همدانی در جمع خانواده های معظم شهدا و ایثارگران

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر٬ آیت الله حسین نوری همدانی شامگاه یکشنبه در جریان سفر خود به استان مرکزی در جمع خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهر اراک افزود: معنای انتظار آن نیست که تماشاگر منکرات باشیم بلکه باید به نحوی خود را بسازیم که شایستگی بودن در رکاب امام زمان (عج) را داشته باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) که اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است٬ افزود: اگر اینگونه باشد زندگی او نیز زندگی جاهلی بوده است.

آیت الله نوری همدانی مساله ولایت را مساله ای بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: پنج نوع ولایت وجود دارد که انسان باید به آن توجه فراوان داشته باشد اول ولای محبت و مودت با امامان است که انسان باید پیوند قلبی با این عزیزان داشته باشد٬ دوم ولای هدایت٬ سوم ولای زعامت یعنی که بدانیم حکومت از آن اهل بیت است.

وی واسطه فیض پروردگار بودن را چهارمین نوع ولایت دانست و اظهار کرد: ولایت تکوینی نیز یعنی ائمه اطهار(ع) می توانند هر تصوری در عالم تکوین به اذن خدا داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه همه وظیفه دارند در خصوص ولادت، دوره غیبت صغری، غیبت کبری، طول عمر، فتنه های آخر زمان، برخورد با فتنه ها و ظهور امام زمان (عج) مطالعه و آگاهی کسب کنند٬ ادامه داد: امام زمان ذخیره الهی است و تمام خصایص و فضایلی که پیامبران و ائمه اطهار (ع) داشته اند در امام زمان (عج) وجود دارد.

این مرجع تقلید شیعیان اظهارداشت: نیمه شعبان از شب های پر فضیلت و با برکت است و همه افراد باید برای شناخت امام زمان(عج) تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در سخنانی ضمن تبریک میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت٬ حضرت مهدی(عج) گفت: ایشان در زمان غیبت خود جامعه را به فقهای عادل و با بصیرت سپرده اند که همه باید در این راستا تلاش کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ادامه داد: خدمت به اسلام٬ خدمت به قرآن و اهل بیت را نجات بشریت از گمراهی است.

در این مراسم حاج علی رضا مرادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی پرداخت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.