داستان مسلم‌بن‌ عقیل؛ سند مخالفت اسلام با ترور

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایکنا، جنگ وخون‌ریزی و آوارگی بیشتر کشورها،  امروزه ناشی از اهداف سلطه جویانه مدافعان تروریست است که به هر روشی می‌خواهند سیاست‌های خود را در هر نقطه‌ای از جهان پیاده کنند، در سال‌های نخستین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دست‌های شیطانی منافقان، از آستین بد خط و خال جنایت و ظلم بیرون آمد و پی درپی گل‌های نوشکفته انقلاب را پرپر ‌کرد.

یکی از این جنایت‌ها که به سرکردگی استبداد غرب و استعمار شرق به دست منافقان دل مرده انجام گرفت، انفجار دفتر نخست وزیری جمهوری اسلامی ایران درهشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ بود.

هیچ دین الهی و مکتب فکری سالمی ترور را تأیید نمی‌کند

در سال‌های اخیر تلاش شده تا حوادث تروریستی و عوامل آن را با یک چهره دینی و به خصوص اسلامی نمایش دهند و با شگردهای تبلیغاتی، این توهم فاسد را گسترش دهند که هر جا تروریست‌ها هستند می‌توان ردپایی از مسلمانان هم پیدا کرد، درست مثل این است که جرائم سازمان یافته‌ای که امروز امریکا در سر تا سر جهان انجام می‌دهد، به مسیحیت نسبت بدهیم یا به دلیل آنچه که سال‌های سال صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی انجام می‌دهند، بخواهیم ارتباطی بین تروریسم و یهودیت برقرار کنیم.

هیچ دین الهی و هیچ مکتب فکری سالمی ترور و ایجاد وحشت را نمی پذیرد، اسلام از همان زمان که پا به عرصه وجود گذاشت و در آن زمان که خشونت حرف اول جهان را مى‌زد، ارزشى والا براى جان، مال و آبروى انسان‌ها قائل شد.

اقدامات تروریستی  داعش ناشی از فرد است نه مکتب

اگر ترورهایی از ناحیه عناصری صورت گیرد که خودشان را به اسلام، مسیحیت یا یهودیت منتسب می‌کنند این اشکال به افراد و نه به مکاتب نظری بر‌می‌گردد، نمونه آن القاعده، داعش و تکفری‌ها هستند که با لباس دین در جهت مقاصد آمریکا و اسرائیل حرکت می‌کنند و در این میان کشورهای سلطه طلب تلاش می‌کنند با تمسک به بعضی از احکام دینی مثل جهاد و ارتداد و تحریف معانی آنها نشان دهند که گرایش به اسلام موجب پرورش خشونت و زور در جهان می‌شود.

تروریسم سلیقه‌ای؛ ابزاری برای پیشبرد اهداف استکبار

ارائه تعریف دقیق و کامل از مفهوم تروریسم کار دشواری است، این واژه نوپا به دلیل برداشت‌هایی که ممکن است هر کشور از آن داشته باشد نه تنها نتوانسته هنوز به یک معنا و نظم واحد دست پیدا کند بلکه خیلی اوقات وسیله‌ای برای سرکوب استقلال طلبی و ایستادگی در برابر زورگویی ابرقدرت‌ها می‌شود و بعضاً به عنوان پوششی برای استتار سیاست‌های سلطه گرانه ابر قدرت‌ها می‌شود.

تروریسم روش کسانی است که آدم کشی و تهدید مردم و ایجاد خوف و وحشت را به هر طریقی که باشد، برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از قبیل تغییر حکومت یا در دست گرفتن زمام امور، لازم و مباح می دانند.

موضع اسلام درباره تروریسم کاملاً روشن است

قرآن در آیه ۲۸ سوره مائده که بیانگر گفت وگوی هابیل با قابیل است می‌فرماید: «لَئِن بَسَطتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنِی مَا أَنَاْ بِبَاسِطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لَأَقْتُلَکَ إِنِّی أَخَافُ اللّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ؛ اگر دست‏ خود را به سوى من دراز کنى تا مرا بکشى من دستم را به سوى تو دراز نمى‏کنم تا تو را بکشم چرا که من از خداوند پروردگار جهانیان می ترسم».

در آیه ۳۲ همین سوره چنین نتیجه گیری می‌شود: «مِنْ أَجْلِ ذَلِکَ کَتَبْنَا عَلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا وَلَقَدْ جَاءتْهُمْ رُسُلُنَا بِالبَیِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَلِکَ فِی الأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ؛ از این روى بر فرزندان اسرائیل مقرر داشتیم که هر کس کسى را جز به قصاص قتل یا [به کیفر] فسادى در زمین بکشد چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد و هر کس کسى را زنده بدارد چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است و قطعا پیامبران ما دلایل آشکار براى آنان آوردند [با این همه] پس از آن بسیارى از ایشان در زمین زیاده‏روى می کنند»

داستان مسلم‌بن‌عقیل زمانی که در کوفه بود و شرایط کشتن عبیداالله بن زیاد که بسیاری از مردم کوفه را گردن زده بود و مانع جدی بر سر راه قیام امام حسین(ع) محسوب می‌شد نمونه روشن رفتار یک مسلمان واقعی در مواجه با مؤقعیت ترور و کشتن ناجوانمردانه است با اینکه صاحب خانه نیز با کشتن عبید‌الله به صورت پنهانی راضی بود اما مسلم‌بن‌عقیل این گونه برخورد با مخالفان را نقض اسلام عنوان کرد.

در واقع  تروریسم به عنوان یک مکتب ضد بشری از داده‌های فرهنگ غربی و از ابزارهای اصلی فاشیسم، ماکیاولیسم  و سایر مکاتب منحرف مادی گرایانه ناشی می‌شود که تنها فلسفه وجودی آنها نیل به اهداف سیاسی تحت هر شرایطی هر چند ضد بشری است.

اسلام حافظ روابط سالم میان انسان‌ها است

اسلام اصل نخستین در روابط میان انسان‌ها را رابطه توأم با صلح می داند و در مقابل، گروگان گیری و راه زنی را ممنوع  و انهدام غیرضروری اماکن و دارایی‌های دشمنان را قدغن شمرده است و حتی  برای اهداف عالیه تبلیغ دین یا جهاد در راه خدا، اَعمال تروریستی را مجاز نمی داند سیره پیامبر(ص) در برخورد با غیر مسلمان‌ها نمونه بارز شیوه اسلام در تبلیغ دین توأم با رعایت حقوق انسانیت است.

مسلمانان بزرگترین قربانیان تروریسم هستند

اسلام و مسلمانان امروز خود، بزرگ‌ترین قربانی تروریسم هستند، پیشوایان معصوم (ع) همگی به دست حکومت‌های ستمگر ترور شدند که نمونه روشن آن ترور حضرت علی(ع) توسط تفکر افراطی دست‌پرورده بنی‌امیه است.

در سال‌های اخیر نیز ترور دانشمندان هسته ای برنامه جدید استکبارگران و کشورهای تروریست است که قصد دارند وحشت و دلهره را بین مردم رواج دهند تا با این کار به گمان خودشان در مقابل پیشرفت اسلام و مسلمانان مانع تراشی کنند ولی نتیجه چیزی خلاف این خیال باطل را نشان می‌دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.