سلیمی:کاهش ۱۷۳ میلیارد تومانی سرانه مدارس در سال جاری

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا سلیمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر کاهش سرانه مدارس در سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: امسال ۵۷ میلیارد تومان سرانه به مدارس پرداخت شده این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کمبود اختصاص سرانه به مدارس شبانه‌روزی، تصریح کرد: اختصاص سرانه به مدارس شبانه ‌روزی در سال جاری ۳۳ میلیارد تومان بوده که این رقم برای مدارس شبانه‌روزی که هزینه‌هایی نظیر تأمین غذای دانش‌آموزان را نیز بر عهده دارند رقم بسیار کمی است.

وی افزود: هم اکنون مدیران مدارس به‌ویژه مدیران مدارس شبانه‌روزی با دغدغه‌های جدی برای تأمین وسایل مورد نیاز خود روبرو هستند و حتی برای فراهم کردن مواردی نظیر گچ و تخته و پرداخت قبوض عوارض شهری نیز با مشکل روبرو هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تشریح سایر مشکلات حوزه آموزش و پرورش، گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در نظر گرفته شده بود که از این میزان تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این کاستی در هزینه‌کرد موجب کندی روند نوسازی و ایمن سازی مدارس شده است.

وی با بیان اینکه کمیسوین آموزش و تحقیقات مجلس رسیدگی به این مشکلات را در دستور کار خود دارد، افزود: در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه ۹ اسفند) کمیسیون، تصمیم بر آن شد تا برای مرتفع شدن مشکل نوسازی مدارس، مجلس طرحی را آماده کند و در ذیل این طرح رقمی نزدیک به ۲ میلیارد از صندوق توسعه ملی برای نوسازی اختصاص دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در زمینه فضای استاندارد برای هر دانش‌آموز در مدارس نیز کاستی‌های جدی داریم یادآور شد: در حالی که استاندارد‌های جهانی در این زمینه تا کنون رقمی نزدیک به ۲/۵ بوده فضای استاندارد در ایران۳/۴ است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.