مواد مخدر رتبه نخست جرایم در استان مرکزی را داراست

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس فرشید محمدحسینی ‌طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: بر اساس آمار و ارقام موجود در حال حاضر جرایم مربوط به مواد مخدر رتبه اول را در بین سایر جرایم به خود اختصاص داده است به طوری که طی سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۸۴ فقره از مجموع پرونده‌ها مربوط به جرایم مواد مخدر بوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه تعداد پرونده‌های مواد مخدر وارده به دادسرای اراک در سال گذشته نسبت به سال ۹۰ بالغ بر ۸۰۲ مورد افزایش داشته است.

اجرای طرح شناسایی اماکن پرخطر در توزیع مواد مخدر اراک

دادستان عمومی و انقلاب اراک در ادامه از شناسایی اماکن پرخطر در توزیع مواد مخدر اراک در راستای مقابله با توزیع مواد مخدر خبر داد و گفت: به منظور شناسایی و مقابله با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر طرح شناسایی اماکن پرخطر در دستور کار قرار گرفت که طی آن باندهای فعال در زمینه مواد مخدر شناسایی و متلاشی شدند.

طاهری ادامه داد: با اجرای این طرح ۷۰ نفر از قاچاقچیان در سه محله اراک دستگیر شدند.

پلمب ۱۱ کمپ ترک اعتیاد

وی پیرامون فعالیت‌ کمپ‌های ترک اعتیاد اظهار داشت: ۱۴ کمپ ترک اعتیاد در سطح شهر اراک مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱ کمپ به دلیل دارا نبودن شرایط لازم مهر و موم شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک از کشف ۱۴۸ کیلوگرم هروئین، یک تن و ۳۲۹ کیلوگرم تریاک، ۲۲۱ کیلوگرم حشیش، ۷۲ کیلوگرم شیشه، ۹۰ گرم کراک و ۱۹۶ کیلوگرم سایر اقلام افیونی طی سال گذشته در اراک خبر داد.

افزایش پرونده‌های مربوط به تهمت و افترا

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش پرونده‌های مربوط به تهمت، افترا و توهین در سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۷ پرونده در زمینه تهمت و افترا در دادسرای انقلاب اراک تشکیل شد که نسبت به سال ۹۰ افزایش داشته است.

وی رسیدگی به ۱۳ هزار و ۶۳۸ فقره پرونده در زمینه سرقت، ۹ هزار و ۳۵۹ مورد پرونده در زمینه ضرب و جرح عمدی، هفت هزار و ۱۵ فقره ایراد صدمه غیرعمدی ناشی از تصادفات، پنج هزار و ۸۲۵ فقره در رابطه با تهدید در سال ۹۱ خبر داد و گفت: مواد مخدر، توهین و افترا، سرقت، ضرب و جرح عمدی و غیرعمدی و تهدید از مهم‌ترین جرایم به وقوع پیوسته استان طی سال گذشته بوده است.

شناسایی ۱۰ تالار باغ فاقد مجوز

دادستان عمومی و انقلاب اراک از شناسایی و پلمب ۱۰ تالار باغ فاقد مجوز در اراک خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت برگزاری مجالس در تالارها و تالار باغ‌ها، برخورد با تالارهای فاقد مجوز از برنامه‌های مهم دادسرا است که در این رابطه با بررسی‌های صورت گرفته ۱۰ تالار باغ فاقد مجوز شناسایی و بسته شد.

طاهری جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان خیابانی، جمع‌آوری و معدوم سازی لباس‌‌هایی با نماد شیطان‌پرستی، شناسایی سه محله جرم خیز، شناسنامه‌دار کردن ۱۱۶ نفر از اراذل و اوباش، پاکسازی محله حلبی‌آباد در حوزه رسول‌آباد اراک از تبعه افغان، شناسایی پنج مکان توزیع و دو مکان ساخت مشروبات الکلی، تخریب بیش از ۱۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و … را از دیگر اقدامات دادسرای اراک طی سال گذشته عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.