آغاز طرح «نشاط معنوی» در ۳۶ بقعه متبرکه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام عباسیان، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، ضمن اعلام این خبر، گفت: طرح نشاط معنوی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در سومین سال متوالی در سطح ۳۶ بقعه متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح امسال با حضور بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی ـ هنری در جوار امامزادگان استان به اجرا درخواهد آمد.

حجت‌الاسلام عباسیان، محوریت طرح نشاط معنوی را انجام فعالیت‌های قرآنی و حفظ آیات کلام وحی عنوان کرد و افزود: با توجه به رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر تربیت یک میلیونی حافظان قرآن کریم طی ۴ سال متوالی، یکی از اولویت‌های اصلی طرح نشاط معنوی نیز بر پایه حفظ کلام قرآن بنیان گذاشته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان در بین مردم از تقدس خاصی برخوردار هستند؛ لذا به‌واسطه استفاده از تمامی ظرفیت این اماکن مقدس در راستای ترویج فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) و دین مبین اسلام طرح نشاط معنوی در سطح این اماکن اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح علاوه بر کلاس‌های حفظ، مباحثی از قبیل احکام دینی، قرآنی، علمی، آشنایی با معارف اهل بیت(ع) و مباحث هنری شامل نقاشی، خوشنویسی و صنایع‌دستی به شرکت‌کنندگان آموزش داده خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان، با اشاره به حضور ۴۰ روحانی در طرح نشاط معنوی، خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان از اول تیرماه آغاز به کار کرده و تا ۲۵مردادماه امسال نیز ادامه خواهد داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.