تشکیل اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر٬ دبیر نظارت بر هیات امنای دانشگاه های آزاد اسلامی ظهر شنبه در این جلسه که در سالن جلسات منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد افزود: استان مرکزی چهارمین استان کشور در برپایی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی است.

حیدر علی شایان فر با بیان اینکه در استان های تهران٬ قزوین و البرز طی سال گذشته این هیات امنا تشکیل شده است گفت: در استان های همدان و لرستان نیز در روزهای آینده این جلسه تشکیل خواهد شد.

هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از ۱۶ نفر است

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هر هیئت امنا متشکل از ۱۶ نفر است٬ افزود: این هیات امنا با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان به عنوان رییس و رییس بزرگترین واحد دانشگاهی استان با عنوان دبیر٬ نماینده ولی فقیه در استان٬ استاندار٬ نماینده وزارت علوم٬ نماینده دانشگاه علوم پزشکی٬ نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها٬ شخصیت های برجسته و اعضای واحدهای استانی تشکیل می شود.

شایان فر اظهار کرد: تا کنون ۳۵۰ حکم انتصاب برای دبیرا هیات امنای کلیه استان ها٬ استاداران٬ ائمه جمعه٬ کلیه نمایندگان وزارت بهداشت٬ درمان و علوم پزشکی٬ کلیه نمایندگان رییس دفتر نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری٬ نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخصیت های علمی و فرهنگی کشور صادر شده است. هیات امنای دانشگاه های آزاد اسلامی کشور احکام صادر شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی و رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: هیأت های امناء در رأس ساختار سازمانی تمام دانشگاه های جهان می باشد و مسئولیت های بسیار مهم و حساسی را برعهده دارند.

هیئت های امناء در رأس ساختار سازمانی تمام دانشگاه های جهان می باشد

دکتر ملک سلیمانی افزود: باتوجه به ضرورت استقلال دانشگاه ها به عنوان کانون حضور موثر نخبگان و نقش کلیدی آنان در شکل گیری و تحقق توسعه علمی و فناوری کشور، خوشبختانه براساس ماده ۴۹ قانون برنامه چهارم توسعه از سال ۱۳۸۳ اداره دانشگاه های دولتی به هیأت های امناء واگذار شد.

رییس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای واگذاری اختیارات راهبردی و سیاست گذاری و همچنین ایفای رسالت ها و مسئولیت های علمی و فرهنگی بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تحقق تمرکز زدایی است.

سلیمانی ابراز امیدواری کرد: با عنایت به تجارب ارزشمندی که در طی سال های اخیر در هیأت امنای دانشگاه ها بدست آمده است، شاهد توسعه اختیارات هیأت های امناء دانشگاه آزاد اسلامی در راستای صیانت از استقلال دانشگاه ها، حمایت و پشتیبانی از نخبگان دانشگاهی، تأمین و مدیریت منابع، توسعه پاسخگویی به نیازهای علمی و فرهنگی جامعه، تعیین رسالت دانشگاه، تصویب برنامه های راهبردی برای دانشگاه ها، ارزیابی جامع از کلیه فعالیت های دانشگاه و بالاخره تضمین اداره بهینه دانشگاه ها باشد.

گفتنی است٬ تصویب آیین نامه داخلی هیات امنای استان مرکزی٬ انتخاب اعضای کمیسیون دایمی با حضور ۹ عضو برای استفاده از ظرفیت های لازم٬ انتخاب اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات با حضور ۷ عضو٬ تایید پذیرش دانشجو در کلیه واحدها در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ و تبدیل احکام سرپرستان چهار واحد در استان به رییس واحد از مصوبات این جلسه بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.