تشریح مواضع ائتلاف حامیان آبادانی کلانشهر اراک

حامی ائتلاف حامیان آبادانی کلانشهر اراک گفت: این مجموعه به دنبال مسائل سیاسی نیست و صرفا به دنبال خدمت به مردم شهر، برای عمران و آبادانی شهر است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان یاران(ایسنا)- منطقه مرکزی، علی اکبر کریمی شهردار اسبق اراک با حضور در دفتر این خبرگزاری در جمع خبرنگاران گستردگی تعداد کاندیداها و کمک به مردم برای انتخاب بهتر را دو عامل اصلی در شکل گیری ائتلاف‌های انتخاباتی عنوان کرد و گفت: این ائتلاف‌ها قطعا اهداف دیگری چون حضور موثر در صحنه اداره امور شهر و در اختیار گرفتن نهاد شوراها، شهرداری ها و برخورداری از حیطه اختیارات و وظایف قانونی که آنها بر عهده دارند را دنبال می کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پیش بینی چگونگی تشکیل چهارمین دوره شورا عنوان کرد: در این دوره از شوراها اتفاقات مهمی به لحاظ واگذاری بخش بیشتری از وظایف دولت به شوراها و شهرداری ها در سطح کشور رخ می دهد که در صورت تحقق این امر اهمیت شوراها و شهرداری ها نسبت به گذشته افزایش پیدا می کند.

کریمی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد شوراهای شهر اراک در این دوره از ۹ نفر به ۱۵ نفر افزایش پیدا کرده است و به لحاظ ادغام شهرهای سنجان و کرهرود به اراک، پهنه گسترده تری را برای انجام وظیفه در شهرداری و شورای شهر اراک خواهیم داشت.

وی افزود: حجم جمعیتی بیشتر و تبدیل اراک به یک کلانشهر اقتضاعاتی را به همراه دارد که نیازمند این است که یک مجموعه مدیریتی قوی و در عین حال سالم و هماهنگ بتوانند این شهر را به مدت چهار سال اداره کنند.

حامی ائتلاف حامیان آبادانی کلانشهر اراک با تأکید براینکه برنامه ای برای حضور در استان ندارم در خصوص شکل گیری ائتلاف یاد شده گفت: از چند ماه قبل این موضوع را بررسی کردیم به طوری که برای اولین بار در حیطه انتخابات به جای اینکه منفعلانه بنشینیم تا افرادی خودشان بیایند و اعلام آمادگی کنند ما به سراغ افرادی رفتیم که تشخیص دادیم برای جایگاه شورای اسلامی شهر صلاحیت دارند هرچند برخی از این افراد تمایلی برای حضور در صحنه انتخابات را نداشتند و حتی به شدت نگران بودند و در شأن خودشان نمی دانستند که با موقعیت شغلی و اجتماعی خوبی که دارند بیایند در شورا در کنار افرادی قرار گیرد که جلساتشان به توهین و پرتاب اشیا به همدیگر ختم می شود.

وی افزود: در نهایت این افراد را قانع کردیم و از بین افرادی که در این دوره ثبت نام کردند نیز افرادی را شناسایی و انتخاب کردیم. خوشبختانه این دوره حضور افراد متخصص، با تجربه و کارآمد در لیست نامزدها به نسبت زیاد است و دایره انتخاب مردم گسترده است و این یکی از مزیت های این دوره از انتخابات شوراهاست.

کریمی با بیان اینکه ما سعی کردیم از بین افراد خوب و سالم تعداد ۱۵ نفر را انتخاب کنیم، گفت: سلامت در اخلاق و رفتار فردی و سلامت مالی و سیاسی اولین شاخص انتخاب این ائتلاف بود. متاسفانه به واسطه مشکلاتی که در خصوص سلامت برخی از اعضای شورای شهر در دوره سوم پیش آمد ما شاهد اتفاقات بدی در این دوره بودیم به طوری که حیثیت نهاد شورا در نزد افکار عمومی لکه دار شد و اعتماد عمومی نسبت به شهرداری سلب شد و این مسئله خصارت بسیار عظیمی است چون شهرداری سازمانی است که مستقیما با مردم کار می کند و اگر اعتماد عمومی از این سازمان سلب و خدشه دار شود در فعالیت های شهرداری مشکلات جدی پیش خواهد آمد.

وی افزود: خوشبختانه در فرایند بررسی صلاحیت های این دوره عملکرد خوبی صورت گرفت و خیلی از افرادی که واجد صلاحیت نبودند نتوانستند از فیلتر نظارتی بگذرند.

وی با بیان اینکه تخصص، تجربه و کارآمدی به عنوان شاخص دوم در انتخاب افراد این ائتلاف مطرح بود، گفت: یک شخص سالم وقتی می تواند در این جایگاه مفید باشد که تخصص و تجربه داشته باشد و به لحاظ سنی و تجربه های اجرایی قابل قبول باشد.

کریمی اقبال و رای آوری در نزد مردم و داشتن روحیه کار جمعی را به عنوان سومین و چهارمین شاخص در انتخاب این افراد عنوان کرد و افزود: انتخاب این افراد به معنای نفی توانایی ها و صلاحیت های دیگران نیست و همه افرادی که تایید صلاحیت شده اند افرادی هستند که واجد شرایط قانونی برای حضور بوده اند، منتهی ما با توجه به برایند این چهار شاخص افراد را انتخاب کردیم و با عنایت به این موضوع ائتلاف حامیان آبادانی کلان شهر اراک شکل گرفت.

وی افزود: از نام این ائتلاف مشخص است که این مجموعه دنبال مسائل سیاسی نیست و صرفا به دنبال خدمت به مردم شهر، برای عمران و آبادانی شهر است. با توجه به ترکیب تخصصی که در این ائتلاف وجود دارد، در صورت بدست آوردن رای مردم با توجه به ایده ها و برنامه هایی که دارد می تواند تیم خوبی برای اداره امور شهر باشد. بنده به عنوان یکی از حامیان این ائتلاف حضور دارم و از کمکهای فکری و مشورتی به این مجموعه دریغ نخواهم کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.