شعبانی فرد: مشاغل مزاحم از دغدغه های شهراراک است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد شامگاه روز یکشنبه در مراسم آغاز به کار شهرک خودرو با تاکید بر اینکه به جای پرداختن به حاشیه ها باید به توسعه شهر توجه کنیم، اظهار داشت: باید حاشیه ها را کنار بگذاریم و به توسعه شهرهای دیگر نگاه کنیم و به فکر عملیاتی کردن شهری در شان مردم باشیم.

وی بیان کرد: کاستی های زیادی در شهر اراک وجود دارد که در سایه همدلی شهرداری و شورای شهر اراک با دستگاه های مرتبط این کاستی درحال جبران است.

استاندار مرکزی گفت: پنج پروژه زیر گذر میدان فراهان، روگذر مسجد سیدها،روگذر پشت بیمارستان آیت الله خوانساری، دروازه تهران،نیروی انتظامی، شهرک قائم و شهرک حافظ رینگ دوم کاری شهری می باشد که باید تکمیل شود.

وی با اشاره به ساخت شهرک خودرو سازی در اراک افزود: ساخت شهرک خودرو رفع آلودگی صوتی،ارائه خدمات بهینه به شهروندان و زیبایی منظر شهری را به دنبال خواهد داشت.

شعبانی فرد در ادامه اظهار داشت: مشاغل مزاحم هم به صورت مشاغل مزاحم نرم ومشاغل مزاحم سخت وجوددارد که مشاغل مزاحم مرتبط با خودرو جزء مشاغل مزاحم نرم می باشد.

وی بیان داشت: ۹۰ هکتارزمین برای مشاغل مزاحم سخت نظیر آهنگری، سنگ فروشی، مصالح ساختمانی به صورت متمرکز اختصاص پیدا کرده است که با مشارکت ۵۱ درصدی شهرداری و ۴۹ درصدی اصناف بزودی کلنگ آن به زمین خواهد خورد.

استاندار مرکزی افزود: شهرک خودرو اراک در زمینی به وسعت ۲۱ و نیم هکتار با برآورد سرمایه مورد نیاز یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با فضاهای کارگاهی، محیط سبز محیط های اداری و تجاری و رفاهی احداث خواهد شدکه ساخت شهرک خودرو در کاهش آلودگی هوا نقس بسزایی خواهد داشت.

وی یادآور شد: طراحی و آماده سازی این شهرک در مدت شش ماه و اجرای شهرک خودرو در ۱۸ ماه پیش بینی شده است.

شعبانی فرد افزود: طراحی شهرک خودرو به نحوی صورت پذیرفته که تمامی خدمات ارائه شده مانندخرید و فروش، تعمیرات،خدمات جانبی، تاسیسات رفاهی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: افتتاح آزاد راه سلفچگان- کارچان،کارچان- شازند،شازند –خرم آباد و بهره برداری از ترن ست اراک – تهران با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ، افتتاح توسعه باند فرودگاه اراک، و کمربند شماره دو شمالی اراک که در کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی خواهد داشت به زودی به دست های رییس جمهور افتتاح خواهد شد این مهم نیز خدمت دیگری از سوی دولت دهم است.

وی افزود: ترن ست اراک – تهران با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برای استان مصوب شده است که اولین دستگاه را تحویل گرفته ایم که این حق مردم این سرزمین بود.

وی یادآور شد: روگذر آرامستان،روگذر علم الهدی،زیر گذر فرودگاه،زیرگذر میدان تره بار باعث ایجاد پیوستگی درون شهری و برون شهری می باشد.

شعبانی فرد افزود: در دولت دهم در استان مرکزی ۱۸ خیابان احداث شده است و ما درصدد هستیم حمل ونقل ترافیک را روان سازی نمائیم کامیون های سنگین جمع آوری و در خصوص پارک مادر نیز در آینده ای نزدیک اقدامات لازم صورت گیرد.

شعبانی فرد خاطرنشان کرد: با کلان شهر شدن اراک باید در سایه برنامه هدفمند زیرساخت های این شهر در شان این شهر ومردم این شهر رشد کند.

استاندار استان مرکزی در پایان افزود:درآینده ای نزدیک امیدوارم شهری آباد،زیبا و درشان مردم این سرزمین آباد داشته باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.