اظهارات مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در مورد نقش جامعه قرآنی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، بر اساس حدیث مشهور که می‌فرماید؛ زکات علم نشر آن است و همچنین بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و به دیگران نیز یاد دهد، تأکید کرد: ارتباط بین جامعه قرآنی و مردم باید مداوم باشد یعنی جامعه قرآنی باید به‌طور پیوسته در حال ارتزاق از منبع فیض یعنی قرآن و انتقال آن به جامعه باشد.

وی با بیان ‌اینکه نقش جامعه قرآنی در راستای بصیرت‌دهی و آگاهی‌بخشی به جامعه در ایام انتخابات فراتر از یک حرکت مقطعی است، تصریح کرد: جامعه قرآنی باید دائماً در حال زایش معارف از سرچشمه بیکران قرآن و انتشار آن در جامعه اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با تأکید بر اینکه اگر ارتباط دائمی با قرآن برقرار باشد و آموزه‌های قرآنی سرلوحه رفتار، گفتار و کردار انسان قرار گیرد سبک زندگی و ارتباط با دیگران بر اساس مبانی قرآنی شکل گرفته و در نتیجه بر اساس قرآن تصمیم گرفته و انتخاب می‌کنیم، افزود: انتشار مفاهیم بلند قرآنی در جامعه اسلامی کمک می‌کند تا اصول و فروع بر پایه دین استوار باشد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شاخص‌های بسیاری را برای کاندیداهای اصلح برشمرده‌اند، گفت: تقوا، توجه به فقرا و اقشار ضعیف، اخلاق‌مداری، تخصص و توانایی اداره امور اجرایی کشور و … از جمله خصوصیاتی است که از سوی معظم‌له به آن اشاره شده و مردم باید با ملاک قرار دادن این ویژگی‌ها به انتخاب اصلح بپردازند.

وی اظهار کرد: شعار همه کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند این است که بر اساس احساس وظیفه یا ادای تکلیف به این میدان وارد شده‌اند؛ بنابراین هر آن چیز در راه ادای تکلیف با دستورات الهی مغایرت داشته باشد نقض غرض و مطلوب است یعنی اگر نامزدی هر عملی مغایر با آموزه‌های اخلاقی انجام دهند تا به اهداف خود برسد، از همان ابتدا شعار اصلی خود یعنی ادای تکلیف در برابر خواست خداوند متعال را نقض کرده است؛ بنابراین فلسفه حضور او در آن منصب باطل است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی گفت: اگر نامزدی به‌خاطر ادای تکلیف در برابر خداوند وارد صحنه انتخابات شود باید رضای الهی را بر همه چیز ترجیح دهد و اگردر این مورد تلاش کند یقینا خداوند دل‌های مؤمنان را به سوی او هدایت می‌کند.

وی با بیان ‌اینکه یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای مقبولیت نظام در هر کشوری، حضور مردم آن کشور در انتخابات است، تصریح کرد: به‌عبارتی انتخابات در هر کشور یک رفراندوم بزرگ است؛ لذا حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ابتدا مهر تأیید نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی حاکمیت مردم‌سالاری دینی در جامعه اسلامی را نشان می‌دهد یعنی نظام هم اسلامی است و هم مردم برای سرنوشت خودشان تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان‌ اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داری اثرات مثبت فراوانی در عرصه‌های داخلی و بین المللی است، گفت: در عرصه داخلی رئیس جمهوری که با رأی حداکثری انتخاب می‌شود خود را مقابل مردم مسئول دانسته و با پتانسیل دوچندان به اداره امور کشور خواهد پرداخت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی در پایان، خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی پشتوانه بزرگ و مستحکمی برای نظام است و مانند راهپیمایی‌ها و انتخابات گذشته قدرت‌هایی پوشالی دنیا را به عقب‌نشینی وادار می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.