آغاز واگذاری اسناد زمین های شهرک علی ابن ابوطالب(ع) اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حمیدرضا نوازنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲ پلاک زمین های شهرک علی ابن ابوطالب(ع) اراک که حدود آن ها مشخص نبود به نام دولت بوده و مردم این شهرک در اراضی دولت خانه های خود را بنا کرده اند که در اصطلاح حقوقی تصرف عدوانی رخ داده بود.
وی ادامه داد: چهار سال پیش، وزارت راه و شهرسازی همه این ۱۲ پلاک را مستند کرد و به ساکنان شهرک علی ابن ابوطالب(ع) اجازه هیچ نوع تغییر و تحولی در بناهای خود نمی داد و با توجه به اینکه همه بناهای این شهرک فرسوده و ناایمن هستند، مشکلات زیادی ایجاد شده بود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری استان مرکزی با بیان اینکه ۱۴ هزار پلاک در زمین های دولتی شهرک علی ابن ابوطالب(ع) اراک بنا شده است، عنوان کرد: بر اساس رایزنی و مکاتبات استانداری مرکزی با وزارت راه و شهرسازی ، مشکل اسناد این اراضی به صورت ریشه ای حل شده و این وزاتخانه به انتقال اسناد زمین ها به ساکنان شهرک علی ابن ابوطالب(ع) رضایت داده است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون پایگاهی با عنوان شرکت کارگزاری در چهار راه اصلی شهرک علی ابن ابوطالب(ع) راه اندازی شده و ساکنان این شهرک در اسرع وقت می توانند برای دریافت اسناد زمین های خود به این پایگاه مراجعه کنند.
نوازنی در خصوص هزینه انتقال سند نیز گفت: پلاک های زیر ۱۵۰ متر با قیمت ۱۰۰ هزار ریال و بالای ۱۵۰ متر با قیمت کارشناسی به سالکنان این شهرک مستند می شود.
شهرک علی ابن ابوطالب(فوتبال) یکی از مناطق حاشیه ای کلانشهر اراک است که جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای داده و در جنوب غربی این کلانشهر واقع شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.