افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان اراک

ایرنا – ۱۰ طرح بهداشتی، درمانی و اورژانسی روز شنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت، در نقاط مختلف شهرستان اراک بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران، گفت: این طرح‌ها به وسعت سه هزار ۴۰۰ مترمربع بنا، شامل ۶ طرح بهداشتی با آغاز عملیات اجرایی، ۲ طرح بهداشتی، یک طرح پایگاه اورژانسی و یک طرح هم در حوزه درمانی، افتتاح شد.

دکتر«علیرضا امانی» افزود: یک پایگاه اورژانس نیز در بخش معصومیه افتتاح شد که با توجه به اهمیت معبر ورودی شهر در منطقه کارچان خدمات ارایه می‌شود.

ریس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲ طرح درمانی در حوزه ناباروری با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در کلینیک فوق تخصصی کوثر اراک افتتاح شد.

دکتر امانی افزود: در بخش بهداشتی برای اولین بار، هم افزایی و همدلی بین دستگاهای اجرایی استان شامل برنامه و بوجه، فرمانداری، شهرداری و دانشگاه ایجاد شد که منابع اعتباری ۶ پایگاه از تملک سرمایه دارایی اراک تامین شد.

بیش از ۳۰ مرکز بهداشتی اراک در مکان استیجاری مستقر هستند

وی بیان کرد: استقرار در مکان استیجاری باعث می‌شود تا منابع مالی دانشگاه در پرداخت اجاره هزینه شود، بنابراین لازم است به سرعت مکان‌های استیجاری به ملکیتی تبدیل شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امروز همچنین ۲ مرکز جامع سلامت شامل، افق با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و مرکز جامع سلامت مشهد میقان با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه افتتاح شد.

فرماندار اراک نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک اهتمام جدی دارد تا مرکز جامع سلامت را که در مکان‌های استیجاری هستند به مکان اختصاصی تبدیل کند.

«امیر هادی» افزود: تقویت شاخص سلامت در اراک مورد توجه مدیران سلامت قرار دارد.

۲۸ طرح درمانی، بهداشتی و اورژانس به مناسبت هفته دولت در این استان با ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۴ هزار مترمربع وسعت، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.