دولت موفقیت‌های بین المللی خود را مدیون سرمایه‌گذاران است

استاندار مرکزی با بیان اینکه به زودی خبرهای خوبی از پیروزی‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم به گوش مردم می‌رسد گفت: این موفقیت‌ها مرهون مجاهدت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده است.

فرزاد مخلص الائمه روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از مجتمع شیر و گوشت دامدشت ساوه  اظهار کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف کشور توفیقات خوبی در سیاست بین الملل برای کشور کسب شده و در روزهای آینده خبرهای اقتصادی خوبی از سوی مسوولان ارشد کشور به مردم اعلام می‌شود.

مخلص الائمه با بیان اینکه سرمایه گذاران در خط مقدم دفاع اقتصادی قرار دارند، یادآور شد: از بخش خصوصی انتظار می‌رود به حوز استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برای تامین برق مورد نیاز واحدهای خود نیز ورد کنند.

خشکسالی و کم آبی تولیدات دامی کشور را با چالش مواجه کرد

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون سالانه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شیر و ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود یادآور شد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته میزان تولیدات دامی کشور به علت خشکسالی و و چالش‌های مربوط به این بخش با مشکل مواجه شده است.

محمد ابراهیم حسن نژاد با اشاره به بهره‌برداری از طرح هفت هزار و ۴۰۰ راسی واحد تولید شیر و گوشت در ساوه اظهار کرد: هم اکنون به همت بخش خصوصی تلاش خوبی برای ایجاد تنوع در محصولات دامی کشور صورت گرفته که به زودی ماهسل آن در سفره مردم پدیدار می‌شود.

وی با اشاره به نقش و موقعیت استان مرکزی در تولیدات دامی کشور اظهار کرد: در صورت بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام این بخش، تولیدات این خطه در بخش‌های گوشت قرمز، سفید و شیر به ۲ برابر وضعیت فعلی می‌رسد.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری برشا هم با بیان اینکه پیشینه این مجتمع که به قبل از انقلاب می‌رسد تا اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ با ۷۰۰ راس گله، ۳۰۰ راس گاو دوشا با ۹ تن شیر تولیدی و با ۲۰ نفر نیروی شاغل فعالیت می‌کرد گفت: هم اکنون با بهره برداری از طرح توسعه، مقدار تولید مجتمع شیر و گوشت دام با صرف ۱۰ هزار میلیارد ریال هزار ریال ظرفیت مجتمع به هفت هزار و ۴۰۰ راس کل گله با سه هزار و ۶۵۰ راس دوشا و تولید ۱۵۰ تن شیر در هر روز افزایش یافته است.

غلامرضا دارابی افزود: با این سرمایه گذاری ظرفیت اشتغالزایی این مجتمع به ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اضافه شده و با اجرای فازهای بعدی میزان اشتغال آن به یک هزار نفر نیز می‌رسد.

امروز همچنین با حضور استاندار مرکزی از ساختمان جدید اداره منابع طبیعی شهرستان ساوه رونمایی شد ؛ این طرح در دو طبقه به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در مجاورت ساختمان قدیمی همین اداره با اعتباری در حدود ۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

استاندار مرکزی صبح امروز در بدو ورود به شهرستان ساوه، با حضور در امامزاده سید علی اصغر (ع) گلزار شهدای این شهر را گلباران کرده و با آرمان های آنان تجدید میثاق کرد و پس از آن با خانواده شهیدان مهدی و هادی ناصری دیدار و گفت و گو کررد.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۴۵ پروژه نیز آغاز شد.

این پروژه‌ها با ۲۷ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال اعتبار، برای یک هزار و ۵۷۴ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال کرده است.

از تعداد کل طرح‌های هفته دولت در شهرستان ساوه، ۱۳۸ پروژه با مجموع اعتبار ۱۰ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۷ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال، اقتصادی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.