مشروح خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه اراک

خطیب جمعه اراک گفت: مردم باید قدر سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور را بدانند و به آنها افتخار کنند.

آیت‌الله‌ قربانعلی دری نجف آبادی، ۲۷ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: همه نعمت‌ها و امکاناتی که خداوند به ما در دنیا می‌دهد برای رسیدن به کمال و برای حمایت از مظلومان و مقابله با جباران است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مستکبران و زورگویان عالم بدانند همه در برابر پروردگار هستی‌بخش، زبون و عاجز هستند و خداوند جواب همه جنایتکاران را در دنیا و آخرت خواهد داد.

امام جمعه اراک با اشاره به آغاز ماه صفر تصریح کرد: سرمایه اصلی انسان، مادیات و اموال ظاهری در دنیا نیست بلکه ایمان، اخلاص، معنویت و مجاهدت در راه حق، سرمایه او در دنیا و آخرت است. انسان با قلب نورانی و زبان پاک و صادق، خودش را در دنیا و آخرت سعادتمند می‌کند.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه گفت: سپاه یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی است. سپاه پاسداران، شجره طیبه انقلاب اسلامی را سامان داد. در تاریخ کشور نیرویی به عظمت و قداست سپاه از نظر مجاهدت و تلاش و حضور در صحنه‌های ملی و بین المللی و مقابله با ستمگران و حمایت از مظلومان وجود نداشته است. مردم باید قدر سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور را بدانند و به آنها افتخار کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به روز صنایع دفاعی اظهار کرد: ما در اوایل انقلاب سلاح برای جنگ نداشتیم اما امروزه قدرت دفاعی ما کاملا مستقل شده که نشأت گرفته از جوانان نخبه، فداکار و با ایمان است. امروزه تمامی دشمنان و زورگویان در جهان از ما ترس دارند چراکه می‌دانند با کوچکترین اقدام نظامی علیه مسلمانان، جواب آنها را خواهیم داد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر لزوم با قدرت ادامه دادن راه تصریح کرد: دشمن همچنان منتظر نقطه ضعفی از طرف ماست و از همه ابزارها استفاده می‌کند تا قدرت اسلام، قرآن و ولایت را از ما بگیرد که ضرورت هشیاری ما نسبت به نقشه‌ها و اقدامات دشمن را می‌رساند.

وی با اشاره به هفته دولت گفت: خدمات دولت‌های پیشین و آمادگی دولت سیزدهم برای توسعه و امنیت اجتماعی، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، اشتغال دانش بنیان و توسعه تکنولوژی و فناوری قابل تحسین است. دولت با جهاد همه جانبه، باید به تمامی اهداف نظام اسلامی دست یابد و با فساد مقابله کند که لازمه آن همراهی ملت با دولت است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه استان مرکزی باید آمادگی همه جانبه جهت پذیرایی از مهمانان اربعین را داشته باشد، تصریح کرد: می‌بایست امسال نیز همانند سال‌های گذشته، حضور خوبی در راهپیمایی اربعین داشته باشیم. دیروز حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند که بسیار آمار قابل توجهی است و امیدواریم همانند پارسال بیشتر از پنج میلیون نفر شرکت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکاست. اساس این کودتا، تفرقه بین مردم و احزاب ملی و مذهبی بود. بنابراین شایسته است امروزه نیز هشیار باشیم و فریب نقشه دشمنان را نخوریم تا فتنه‌ و آشوب‌ در کشور ایجاد نشود.

وی ادامه داد: ما در مقابله با نقشه‌های شوم دشمن مانند حملات تروریستی به شاهچراغ، آسیب به اموال عمومی و ترویج بی حجابی باید آماده باشیم. ملت ما هرگز فریب دشمنان و مستکبران را نخواهند خورد چراکه راه ما، راه شهدا و اهل بیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.