استاندار مرکزی :تمام ظرفیت ها برای توسعه استان مرکزی به کار گرفته می شود

به گزارش مرکزی دیلی، «محمد حسین مقیمی» روز دوشنبه در نخستین مصاحبه رسانه ای خود پس از انتصاب به سمت استانداری استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با ایرنا افزود: محور سیاست اجرایی استان مبتنی بر مشی اعتدال، امید و نشاط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
وی تاکید کرد: برای تحقق اهداف تعیین شده ، ضمن برنامه ریزی برای بهره مندی از تمامی توانمندیها، دست صاحب نظران دانشگاهی و حوزوی، نخبگان علمی ؛ فکری و سیاسی، نمایندگان مجلس، سمن ها و طیف های مردمی را می فشارم.
وی ، در پاسخ به سووالی در خصوص اولویت های کاری وی در استان مرکزی بیان کرد: ضمن احصای ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه و مشکلات گریبانگیر استان در بخش های مختلف، مهمترین اولویتها در حوزه های مدیریت شهری، صنعتی، محیط زیست، راهبری بهینه حوزه حمل و نقل ترکیبی، سرمایه گذاری و اشتغال، رونق تشکل های شاسنامه دار و مدیریت حوزه آب مورد توجه و تمرکز قرار دارد .
استاندار جدید استان مرکزی در خصوص مشکلات صنایع و برنامه های جدید مدیریت ارشد استان مرکزی تصریح کرد : این استان به عنوان دومین قطب صنعت مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور ، سهم مهمی در درآمد ناخالص ملی دارد و در حوزه تولیدات ملی ، کارسازی و اشتغال باید در حد و قواره مناسب خود قرار گیرد.
وی ادامه داد : برخی از صنایع اثرگذار استانی در سالهای اخیر با مشکلات نقدینگی، کمبود سرمایه در گردش و نوسانات قیمت ارز دچار چالشهای جدی شده اند و رایزنی و چاره اندیشی با حضور نخبگان این بخش و کمک های دولت تدبیر و امید برای گره گشایی از مشکلات این صنایع از جمله اولویتها است .
مقیمی، دیگر اولویت کاری خود را ساماندهی مشکلات حاد زیست محیطی استان مرکزی به ویژه آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: موضوعات زیست محیطی کانون حرکت توسعه گرایانه استان است و به هیچ بهانه ای نباید نادیده گرفته شود.
وی افزود: اقتدار و جدیت در مدیریت زیست محیطی استان و حراست از منابع آب ، خاک و هوا از برنامه های مهم است ، به همین منظور هماهنگی هایی با معاون رئیس جمهوری در محیط زیست انجام شده که بزودی با حضور وی در اراک برای ساماندهی معضل حاد آلودگی هوای این شهر چاره اندیشی می شود که امید است این برنامه در هفته آتی محقق شود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: برای ساماندهی مشکلات محیط زیست استان مرکزی قوانین موثر و مصوبات خوبی از دولت های پیشین برجا است که باید با قوت و بدون هیچ ملاحظه ای اجرایی شود.
مقیمی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه های وی برای ساماندهی معضلات حوزه حمل و نقل عنوان کرد: استان مرکزی با قرار گرفتن در قلب ایران به عنوان یکی از نقاط ثقل و کریدور های ارتباطی مهم کشور مطرح است و تقویت زیرساخت های حمل و نقل ترکیبی آن با هدف رونق تجارت و صادرات، گردشگری و جا به جایی ایمن مسافران، توسعه سرمایه گذاری و استفاده حداکثری از امکات و قابلیت ها دنبال می شود.
وی توضیح داد: یکی از اولویت های این حوزه اجرایی شدن هرچه سریعتر اصلاح خط راه آن اراک – تهران و بهره گیری از ظرفیت های حمل بار و مسافر با قابلیت قطارهای سریع السیر است.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: ایمن سازی جاده های استان مرکزی نیز به عنوان کریدورهای اصلی تردد مناطق شمالی و جنوبی و شرق به غرب کشور از اولویت های کاری مهم است.
وی توضیح داد: اصلاحات فوری و بهینه سازی راهها از جمله پیگیری و ادامه پروژه های آزادراه سلفچگان کارچان، کمربندی اراک و ادامه آزاد راه منتهی به خرم آباد از مهمترین برنامه ها در بدو ورود به استان خواهد بود.
مقیمی یکی نیازهای فوری استان مرکزی را توسعه سرمایه گذاری و اشتغال به ویژه برای تحصیل کردگان و متخصصین بیکار و زنان جویای کار دانست و گفت: موتور محرکه اشتغال ، رونق سرمایه گذاری است و استان مرکزی با داشتن زیرساخت های قوی و شرایط منحصر به فرد باید در این خصوص پیشرو باشد ، به همین منظور یکی از برنامه های جدید تیم مدیریت ارشد استان بر این محور متمرکز است .
وی عنوان کرد: توجه به پراکنش و توازن سرمایه، در تمامی شهرهای استان مبتنی بر طرح آمایش سرزمین ، تقویت زیرساخت های اشتغالزایی و تجارت بویژه در شهرستان های زرندیه و ساوه با توجه به نزدیکی به پایتخت از موضوعهایی است که با جدیت دنبال می شود.
استاندار استان مرکزی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در خصوص اولویت های وی در زمینه اجتماعی و سیاسی گفت: دولت تدبیر و امید ساماندهی و مهار اسیب های اجتماعی و توجه به اخلاقیات را در سرفصل کاری خود دارد ، به همین منظور استفاده از تمامی ظرفیت ها ی سمن ها، گروه های مرجع فکری و سیاسی و آحاد مردم در زدودن بداخلاقی، تقویت روحیه نشاط و وجدان کاری و ساماندهی معضلات و آسیب ها در کانون برنامه مدیریت ارشد استان خواهد بود.
مقیمی خاطرنشان کرد:مردم به عنوان رکن و بازوی مدیریت اجرایی باید نقش پررنگی در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی داشته باشند و دولت بیشتر به عنوان سیاستگذار و ناظر عمل کند، لذا تمام توان خود را برای به حداکثر رساندن همگرایی دراستان بکار خواهیم بست .
وی تاکید کرد: حضور همه گروه های سیاسی و اجتماعی شناسنامه دار و استفاده از نظرات سازنده آنان در مدیریت اجرایی استان ملاکی اساسی است و هرکس با هر خلاقیت ، علاقه و تخصصی می تواند از طریق تریبون تشکل های مردم نهاد و گروه های سیاسی شناسنامه دار ایده های خود را برای راهبری سکان امور استان مطرح کند.
استاندار استان مرکزی گفت: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها که یکی از قابلیت های مهم مردمی در تصمیم سازی مدیریت شهری است به عنوان بازوی توانمند و کانون اصلی راهبری مدیریت شهرها باید به بلوغ و بالندگی برسند و قدم های اساسی و هوشمندانه را برای توسعه و عمران روستاها و شهرها داشته باشند.
مقیمی اظهار کرد: اراک با مصوبات دولت دهم به کلانشهر تبدیل شده اما در زیرساخت ها و امکانات فاصله زیادی را با شاخصه های کلانشهرها دارد و به همین منظور قوی ظاهر شدن شوراهای اسلامی این کلانشهر و پیگیری مطالبات به حق مردم در بهبود مبلمان شهری، ساماندهی ترافیک، زیباسازی و فضای سبز ضروری است.
* «محمدحسین مقیمی » در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به عنوان استاندار جدید استان مرکزی منصوب شد ،وی متولد شهرستان خمین ،دارای مدرک کارشاسی ارشد مکانیک از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت بهره وری است.
استاندار جدید استان مرکزی، سمت استاندار استانهای خوزستان و کرمانشاه و یک دوره معاون عمرانی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد. وی همچنین برای مدتی سرپرستی شهرداری تهران را برعهده داشته است.
مدیرعاملی شرکت فولاد مبارکه، ریاست سازمان همیاری های شهرداری کشور، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی وزیر کشور از دیگر مسئولیتهای آقای مقیمی بوده است .
استان مرکزی که در سال ۵۶ بر اساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شده تاکنون ۱۶استاندار را بر مستند مدیریت خود تجربه کرده و متوسط عمر مدیریتی استانداران این خطه کمی بیشتر از دو سال بوده است.
علی اکبر شعبانی فرد ، استاندار قبلی به عنوان پانزدهمین استاندار مرکزی درخرداد سال ۱۳۸۷ به این سمت منصوب و طی پنج سال اخیر مدیریت عا لی استان مرکزی را به عهده داشته است .
استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌است و دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان ‌است..

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. تسنیم نیوز گفت:

    سلام کی گفته این اولین مصاحبه بوده؟مقیمی قبلش دو مصاحبه با تسنیم داشته:
    اختصاصی تسنیم/
    مقیمی: صنعت استان مرکزی روبه تعطیلی یا حداقل تولید اصلی حرکت می‌کند
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/159767
    استاندار جدید استان مرکزی:
    اعتدال، شاخصه معاونت ها و مدیران اجرایی است/ شاه کلید توسعه، عقلانیت، کار و تلاش است
    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/159875

    ساعتشون هم دوساعت قبل خبر ایرنا است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.