تعیین تکلیف ۹۵ درصد کالاهای موجود در انبار اداره‌کل اموال تملیکی استان مرکزی

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: بیش از ۹۵ درصد از کالاهای موجود در انبار اداره‌کل اموال تملیکی این استان جمع‌آوری و فروش این اموال تعیین تکلیف شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌ «عبدالمهدی موسوی»، افزود:با اقدامات و نظارت‌های صورت گرفته، بازدیدهای مستمر و برگزاری نشست‌های منظم در یک سال گذشته، کالاهای موجود در انبار اداره‌کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و گمرکات استان که دارای حکم بودند و یا کالاهای سریع الفساد محسوب می‌شدند، تعیین تکلیف شد و با صدور دستورات قضایی از طریق مزایده عمومی و دیگر راهکارهای قانونی به فروش رسید و یا امحا شد.

وی بیان کرد: سال گذشته در مجموع یک‌هزار و ۴۴۴ پرونده در خصوص تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها رسیدگی و با صدور احکام قضایی، سه‌هزار و ۳۳۲ ردیف کالایی به ارزش بیش از یک‌هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال ترخیص داده شد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز ۴۱۸ پرونده در این خصوص بررسی و احکام آنها صادر شد که در نتیجه ۵۳۸ ردیف کالایی به ارزش ۷۶ میلیارد تومان از این انبارها، به صورت فروش و یا استرداد ترخیص شد.

حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: نظارت بر وضعیت انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و تعیین تکلیف اموال موجود در انبارها، در دستور کار مستمر دادگستری استان مرکزی قرار دارد تا اموال توقیفی در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف و از هرگونه هدر رفت آنان جلوگیری شود.

وی گفت: در پی ورود دادگستری استان مرکزی به ‌منظور تعیین تکلیف کالاهای رسوبی، شرایط فعلی در مقایسه با گذشته بسیار مناسب‌تر و بهتر است، اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و باید تلاش‌های بیشتری به خصوص در زمینه ترخیص به موقع کالاهای ضروری و مورد نیاز غذایی و بهداشتی با توجه به استمرار ورود و خروج کالا صورت گیرد.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.