صدور حکم پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی افزود: چندی پیش در یکی از مراکز درمانی شهرستان اراک یک مرد و ۲ خانم به همسر شهید مدافع حرم که مبادرت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرده بود، اهانت کردند.

وی افزود: در همین راستا پس از وصول گزارش ضابطین و صدور دستورات مقام قضایی به جهت تحقیقات تکمیلی و جمع آوری ادله و مستندات قانونی مورد نیاز، متهمین بازداشت و پس از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست، پرونده مذکور برای صدور حکم مقتضی به دادگاه کیفری ۲ شهرستان اراک ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: با توجه به جریحه‌دار شدن عواطف و اذهان عمومی، اهمیت و حساسیت موضوع و گستردگی انعکاس در افکار عمومی، فرایند دادرسی عادلانه انجام و زمینه مناسب جهت دفاع متهمین از خود ایجاد شد.

حجت الاسلام موسوی اظهارکرد: علی رغم گذشت شاکیه و از منظر جنبه عمومی جرم به اتهام‌های اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال و سر و صدا در محیط درمانی، مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی و حضور بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی، حکم به محکومیت متهمین فوق الذکر به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی صادر شد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: این حکم غیرقطعی و در مرحله بدوی بوده و امکان تجدیدنظر خواهی برای محکومین وجود دارد.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.