دانشگاه آزاد زیان‌ده است/ لزوم تغییر کاربری ساختمان‌ها و اراضی دانشگاه

سخنگوی کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در حال حاضر زیان ده است و باید املاک آن تغییر کابری داده شود.

«با اشاره به شهریه بالای دانشگاه آزاد، گفت: این دانشگاه سرمایه کلانی دارد که از دریافت هزینه تحصیلی از خانواده‌ها حاصل شده بنابراین باید برای حفظ آن مدیریت کند.دانشگاه آزاد اسلامی، املاک فراوانی دارد باید آنها را تعیین تکلیف کند و شمار کارکنان خود را با استفاده از بستر فضای مجازی کاهش دهد.

بیاتی اظهار کرد: اکنون که آمار دانشجویان کاهش یافته، دانشگاه آزاد وضعیت مناسبی ندارد و زیان ده است و باید با تغییر کاربری از خسارت بیشتر جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه نگهداری از ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای مدیریت این مجموعه بسیار هزینه‌بر استف گفت: باید آموزش تخصصی را در دستور کار این دانشگاه قرار گیرد و با انعقاد قرارداد با واحدهای صنعتی به سمت آموزش کاربردی گام بردارند.

افزود: استان مرکزی قطب صنایع بزرگ کشور است بنابراین دانشگاه آزاد در این استان باید رشته‌هایی را آموزش دهد که در واحدهای صنعتی استان نیاز است.

وی در ادامه به هزینه بالا دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با هزینه بالا، دانشجو تربیت و نیرو علمی آموزش می‌دهد اما بازار کار کافی برای فارغ‌التحصیلان این مراکز دانشگاهی وجود ندارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست دانشگاه آزاد، سیل افراد تحصیل کرده را که هزینه بالایی روی دست خانواده و جامعه گذاشته اند را وارد بازار کار کرده است، اظهار داشت: فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد به دنبال کار اداری و پشت میزنشینی هستند و حاضر نیستند هرکاری را بپذیرند.

بیاتی، به جنبه اجتماعی و فرهنگی تحصیل دانشجویان در دانشگاه آزاد پرداخت و افزود: از اشکالات دانشگاه آزاد، نبود نظارت خانواده بر فرزندان دانشجو در سایر شهرها است.دانشگاه آزاد با تاسیس مراکزی علمی در استان‌های مختلف، فرزندان را از خانواده جدا کرد و باعث شد تا نظارت خانواده از فرزندان برداشته شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.