بازدید یک میلیون نفر طی نوروز ۹۷ از جاذبه های گردشگری مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: طی ایام نوروز امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان مرکزی بازدید کردند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، سید محمد حسینی روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اداری سال۹۷ استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: طی ایام تعطیلات فروردین سال جاری، ۱۳میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو وارد استان مرکزی شدند و اقامت مسافران و گردشگران در استان مرکزی نسبت به سال های گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: پس از تشکیل ستاد استانی خدمات سفر نوروزی در اسفندماه سال گذشته و طی تصمیمات گرفته شده در جلسات، فعالیت ۱۰ کمیته در این رابطه آغاز شد.

حسینی ادامه داد: این کمیته ها شامل کمیته های حمل و نقل و ترافیک، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی و امنیتی و ترافیک شهری، امور شهرداری و دهیاری ها، کمیته برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشت سلامت و محیط زیست و کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی با هدف تامین شرایط مطلوب برای گردشگران و مسافران نوروزی استان مرکزی تشکیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه همچنین کمیته های شهرستانی در ۱۲ شهرستان استان تشکیل شد، بیان داشت: امسال در ۱۸ نقطه استان نوروزگاه با هدف اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگرن و مسافران راه اندازی شد که استقبال مطلوبی از آن به عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.