سرپرست شهرداری: ایجاد تغییر در خیابان‌های مرکز شهر اراک در راستای خدمت به مردم است

سرپرست شهرداری اراک گفت: در پی اجرای مصوبه جدید شورای ترافیک استان مبنی بر تحقق شهر انسان محور تغییراتی در خیابان‌های مرکز شهر اراک ایجاد شده و قطعا این تغییرات در راستای خدمت به مردم است.

مجتبی قاسمی سرپرست شهرداری اراک با اشاره به تغییر و تحول ایجاد شده در برخی از خیابان‌های مرکز شهر اراک گفت : به اطلاع شهروندان اراکی می‌رسانم در پی اجرای مصوبه جدید شورای ترافیک استان مبنی بر تحقق شهر انسان محور هیچ گونه مسیری مسدود نشده است و در این راستا پیاده راه از خیابان محسنی تا ابتدای کوچه سعدی اجرا خواهد شد.

قاسمی افزود: در راستای اجرای این طرح پیاده راه، خیابان حاج باشی از سمت خیابان شیخ فضل الله نوری به سمت خیابان امام خمینی(ره) برعکس شده و در خیابان حصار مسیر تردد از میدان ارگ به سمت بالا خواهد رفت و تنها پارک خودروها در طول مسیر و حاشیه خیابان امکان پذیر نیست و شهروندان می‌توانند از پارکینگ ها و معابر موجود استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به‌ اینکه کوچه سعدی زیر بار ترافیکی خواهد رفت و لذا مسیر ترافیکی ما تا قبل از کوچه سعدی به عنوان پیاده راه خواهد بود و این کوچه طبق روال معمولی ترافیک عبوری خود را ادامه خواهد داد.

سرپرست شهرداری اراک در خصوص مسیرهای جایگزین در این طرح گفت: خیابان عمار یاسر که از خیابان محسنی به میدان ارگ منتهی می شود برعکس خواهد شد و از خیابان محسنی به سمت میدان ارگ خواهد رفت.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح بیان کرد: با توجه به اینکه پیاده راه امیرکبیر در اراک ایجاد شد و شاهد برکات خوبی برای مردم و پیاده روها هستیم و لذا ما در راستای ساماندهی ترافیک شهر و پاسخ به مطالبات مردمی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی به دنبال این هستیم خیابان امام خمینی(ره) تا حد واصل خیابان سعدی را چنین برنامه ای پیاده کنیم که مردم در این مسیر بتوانند از امکانات فرهنگی و مفرحی برخوردار شوند.

قاسمی با اشاره به انتقادات برخی افراد نسبت به عدم اطلاع رسانی برای اجرای یک طرفه شدن خیابان‌ها گفت: از هفته گذشته بنرهای اطلاع رسانی در طول مسیر نصب شده و این اتفاق صرفا تغییر مسیر است و هیچ گونه مسدودی انجام نشده و تنها اصلاح ترافیکی چند خیابان انجام شده است.

وی افزود: شهرداری مجری مصوبات شورای ترافیک استان است و البته خود را خادم مردم می‌دانیم و البته تاکید مدیران استان برای اجرای این طرح نیز انگیزه ما را برای اجرا این طرح دوچندان کرد و قطعا اجرای این طرح برکات فراوانی برای مردم خواهد داشت.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به طرح های شهرداری اراک برای رفع معضل ترافیک در مرکز شهر گفت: اجرای طرح ۲۴ متری در دستور کار است و سعی داریم با اجرای طرح های مناسب افرادی که برای رسیدن به سایر نقاط شهر از مرکز شهر تردد می کنند مسیر آنها را بتوانیم تغییر دهیم تا بتوان ترافیک را در مرکز شهر کنترل کرد.

وی افزود: در راستای تسهیل تردد شهروندان و ایجاد یک محیطی مناسب برای شهروندان و کاهش آلایندگی ناشی از خودروها اجرای پیاده راه اراک در دستور کار است و این اصلاح ترافیکی از مقدمات اجرای طرح پیاده روی است و این طرح مصوبه شورای ترافیک استان است و شهرداری مجری آن خواهد بود.

وی اجرای خط ویژه اتوبوس در مرکز شهر را از دیگر طرح های شهرداری اراک خواند و افزود: تقویت ناوگان عمومی حمل و نقل با جدیت در دستور کار است و خدمت رسانی به مردم و تسهیل رفت و آمد آنها از مهمترین اهداف این طرح است و قطعا با اجرای طرح خط ویژه اتوبوس در مرکز شهر تمایل شهروندان نسبت به استفاده از وسایل شخصی کاهش پیدا می کند.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان به جهت اجرای این طرح و ایجاد یک ناهماهنگی در برخی خیابان ها اظهار داشت: با توجه با اجرای این طرح و جایگزینی خیابان های تردد از همه مردم و شهروندان عزیز اراکی انتظار همکاری و همدلی برای اجرای مناسب و مطلوب این طرح داریم و دست یاری به سوی همه شهروندان دراز می کنیم.

سرپرست شهرداری اراک تأکید کرد: سعی داریم میدان شهدای اراک و مرکز شهر به عنوان یک مرکز تفرجگاهی و تفریحی برای مردم تبدیل شود و باید در شهر اراک پیاده راه جامع اجرا شود و این طرح قطعا در راستای خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

وی افزود: با توجه با اینکه پیاده راه امیرکبیر امروز به عنوان یک مجموعه هم برای استراحت مردم و هم برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی تبدیل شده ما در این طرح سعی داریم این الگو را برای خیابان امام خمینی(ره) اجرا کنیم و البته نیاز به همراهی و همکاری مردم خواهیم داشت.

قاسمی با اشاره به اینکه خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار شهرداری اراک قرار گرفته، گفت: همچنین چندین خودروی ون خریداری شده که بتوانیم حمل و نقل عمومی را در مرکز شهر تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد بستر برای تحقق شهر انسان محور نه خودرو محور در دستور کار شهرداری است و ارائه خدمات ویژه برای شهروندان که به مرکز شهر مراجعه می کنند را با جدیت اجرا خواهیم کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.