فعالیت ۹۰ طرح در حوزه راه‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۹۰ طرح فعال در حوزه نگهداری راه‌ها از جمله روکش آسفالت، روشنایی و ایمن سازی جاده‌ها در نقاط مختلف استان در حال انجام‌ است.

مهرداد جهانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته‌ است.

وی ادامه داد: این استان از نظر روشنایی جاده‌ها رتبه چهارم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با یادآوری اجرای روکش آسفالت جاده اراک- سلفچگان افزود: اجرای طرح درز گیر، لکه گیری و روکش آسفالت در چهار جبهه در این جاده در حال انجام‌ است.

جهانی گفت: اجرای این طرح‌ها در قالب سه قرارداد مجزا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده و کارگاه لکه گیری دیگری در این جاده به زودی آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲۱۸ کیلومتر انواع روکش آسفالت گرم، روکش آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت سطحی و ۲۳۳ هزار متر مربع لکه گیری هندسی آسفالت و ۲۰۰ هزار متر طول درزگیری ترک‌های سطحی آسفالت امسال انجام شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت یک سال گذشته در حوزه نگهداری از راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی اختصاص یافته و در حال انجام است.

جهانی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز در مدت یکسال گذشته برای ارتقای ایمنی راه‌های استان مرکزی هزینه شده که نصب نیوجرسی، اجرای شیار لرزاننده، نصب گاردریل، نصب روشنایی طولی و نقطه‌ای، نصب انواع تابلوهای ایمنی و اجرای خط ترافیکی از جمله این اقدامات‌ است.

وی اظهار کرد: در راستای محرومیت زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار در استان مرکزی در حوزه راه‌ها اقدامات بسیاری انجام شده که بر این اساس در مدت ۲ سال گذشته ۸۴ طرح ساخت راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر چهار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای توسعه ابنیه فنی راه‌های استان اکنون ۱۵ طرح از جمله احداث تقاطع غیر همسطح و پل در سطح پل در سطح جاده‌های استان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام‌ است.

جهانی یاد آور شد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات ریاست جمهوری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای مدت سه سال اختصاص یافته که ۳۰ درصد سال نخست به استان تخصیص یافته‌ است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.