لزوم شتاب بخشی به تکمیل طرح منطقه گردشگری گردو اراک

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: اکنون روند اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو با کندی پیش می‌رود که انتظار است شتاب بخشی این طرح بزرگ از سوی پیمانکار در دستور کار ویژه قرار گیرد.

سید وحید میرنظامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه گردشگری گردو افزود: مشکلاتی از گذشته باقی مانده و طرحی که سال ۹۴ شرکت “رهنمون خاک” به عنوان پیمانکار طرح آماده کرده و تحویل شهرداری شده، نواقص متعدد و قابل توجهی داشته است.

وی تاکید کرد: در آن سال، شهرداری با توجه به اینکه ناظر طرح، اشکالات و نواقص را به معاونت شهرسازی و مسئولان شهرداری وقت منعکس کرده بود اما توجه لازم به این مهم نشده و با شرکت پیمانکار تسویه حساب لازم انجام شده است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی اراک یکی از عواملی که سبب کندی اجرای این طرح شده را مربوط به گذشته عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال جمع‌آوری آب‌های سطحی که منتهی به میدان کوه نورد و در جوار ساختمان تامین اجتماعی است و یا در خصوص جانمایی و لکه گذاری‌ها دقت لازم نشده و مرتبط به دوره کنونی شورا نیست.

میرنظامی ادامه داد: نکته بعدی استعداد و توانایی پیمانکار است و چنانچه بخواهد این طرح زودتر به سرانجام برسد و فصل خوب کاری را از دست ندهیم باید تامین مصالح ساختمانی همچنین عوامل لجستیک و عمرانی را تقویت کند و آهنگ طرح را سرعت ببخشد.

وی بیان کرد: از شهردار و مسئولان امر درخواست کردیم این مهم را مد نظر ویژه قرار دهند و پیمانکار بر اساس مفاد قرارداد و جدول زمان‌بندی سرعت طرح را افزایش‌ دهد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی اظهار کرد: چنانچه اختلافی بین پیمانکار و شهرداری است باید در اسرع وقت رفع شود در غیر اینصورت شهرداری تدابیر ویژه‌ای در این راستا بیندیشد و به بهانه بعضی موارد که بخش عمده آن ضعف مالی و عملیاتی پیمانکار است فرصت را از دست ندهد.

میرنظامی افزود: بازه زمانی اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو، ۱۸ ماه (از آبان پارسال تا اردیبهشت سال آتی هدفگذاری شده) که باید در ۲ مرحله این طرح به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پیچیدگی مباحث فنی و عمرانی نمی‌توان درصد پیشرفت فیزیکی طرح را اکنون برآورد کرد و در این راستا باید کارشناسان بررسی و اعلام نظر کنند اما قول مساعد داده می شود با جدیت پیگیر اصلاح روندها از سوی مدیریت شهری باشیم و کمیسیون نظارت و حقوقی شورا هر هفته به صورت میدانی و حضوری طرح را مورد نظارت و بررسی قرار می دهد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک در خصوص میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح گفت: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری گردو اختصاص یافت که کل این اعتبار جذب نشد و بخشی از این منابع مالی در سال جاری به این طرح تزریق شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.