استفاده ۶۰ درصد شاغلان استان مرکزی از خدمات تامین اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۶۰ درصد شاغلان این استان به عنوان بیمه شده اجباری زیر پوشش اداره کل تامین اجتماعی هستند.

«جمشید امیدی» روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، افزود: در حوزه اشتغال در اکثر شهرستان‌های استان شرایط کار فراهم است و براساس ارزیابی‌ها سال گذشته استان مرکزی رتبه دوم کشور را در شاخص‌های ترکیبی کسب کرد.

وی بیان کرد: تعهد استان سال گذشته ایجاد ۲۳ هزار و ۸۳۶ فرصت شغلی بود که موفق شد تا ۲۷ هزار و ۱۸۲ فرصت شغلی با ۱۴ درصد رشد نسبت به تعهد را محقق کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی ۳۶.۶ درصد ثبت شد نرخ مشارکت اقتصادی استان در ۲ سال اخیر ۳۶.۶ ثبت شده است.

امیدی افزود: استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی و به دلیل استقرار صنایع مادر دومین قطب صنایع مادر کشور قلمداد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۴۴.۸ درصد شاغلان استان در بخش صنعت، ۴۷ درصد در بخش خدمات و ۱۴.۵ درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند و با توجه به صنعتی بودن و محدود بودن منابع آبی سالانه، شاغلان بخش صنعت در حال افزایش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: آمار شاغلان استان تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۲۱ هزار و ۴۵۰ نفر بود که این رقم در پایان سال گذشته با چهار درصد رشد به ۲۳۰ هزار و ۲۷۰ نفر رسید.

امیدی گفت: همچنین ۲۳ هزار و ۷۲۱ کارگاه فعال سال گذشته در این استان ثبت شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲.۵ درصد رشد ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری ۷.۸ درصد بود و این نرخ سال گذشته به ۷.۳ درصد رسید و نیم درصد کاهش در این نرخ حاصل شد، بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در ۲ سال اخیر ۳۶.۶ ثبت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه مجوزهای صادر شده در حوزه مشاغل خانگی از یک هزار و ۲۲۹ مورد در سال ۱۴۰۰ به چهار هزار و ۳۶۹ مورد در سال ۱۴۰۱ رسیده است، اظهار کرد: سال ۹۶ جمعیت شاغلین استان ۴۲۵ هزار نفر بود که این آمار سال ۱۴۰۰ به ۳۸۴ هزار نفر رسید.

امیدی گفت: این استان در اجرای کالابرگ الکترونیکی رتبه دوم را کسب کرد و تعاونی‌های سهام عدالت در راستای بیمه کردن روستاییان نیز آغاز شده است.

خمین در صدر جدول مستمری بگیران صندوق روستایی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی تعداد کل بیمه شدگان صندوق روستائی در استان مرکزی را ۷۴ هزار ۲۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: شازند با ۱۴ هزار و ۶۸۶ بیمه شده در صدر شهرستان‌های استان قرار دارد، همچنین ۱۱ هزار ۷۸۴ مستمری بگیر فعال در استان وجود دارد که خمین با ۲ هزار و ۷۶۵ مستمری بگیر فعال در صدر جدول و محلات با ۳۴ مستمری بگیر در انتهای جدول قرار دارد.

«محمدصادق زهدی» افزود: در صندوق همراهی معاونین و مدیران کل با مقام ارشد صندوق به برای حضور مستقیم در استان‌ها و آشنایی با نقاط قوت و ضعف و تصمیم گیری برای رفع مشکلات در جلسات ستادی اتفاق مثبتی است که در این مجموعه رخ داده است.

وی تصریح کرد: این تلاش‌ها حاصل روحیه جهادی است که به طور قطع به نتایج مثبت منتهی می‌شود.

زهدی با بیان اینکه بیش از ۱۷ اقدام شاخص در صندوق ارائه می‌شود، افزود: امسال ۹۰ درصد سطوح درآمدی افزایش یافته است و اکنون حقوق مستمری بگیران با قانون کار برابری می‌کند، همچنین بیمه تکمیلی در سه استان اجرایی شده و استان مرکزی نیز چهارمین استان در این بخش است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی اضافه کرد: یک‌هزار و ۴۱۱ مورد نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای در استان ثبت شده است، به شکلی که افراد می‌توانند سوابق خود را از سایر صندوق‌ها به صندوق روستایی و بالعکس منتقل کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.