مقیمی: اراک صاحب حمل و نقل ریلی می شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر پنج شنبه با بیان این مطلب در کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک افزود: با توجه به اینکه تنها شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از خدمات حمل و نقل ریلی بهره مند می شوند خوشبختانه موفق شدیم نام کلان شهر اراک را که جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر داردجز کلانشهرهای آلوده نیازمند به ایجاد زیرساختهای لازم برای برخورداری از حمل و نقلی ریلی است گنجانده شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این مقرر شد تا اعتبارات کلانشهر اراک در قالب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که پی از این فقط ۲۰ میلیارد تومان از مجموع ۲۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده در اعتبارات سال ۹۴ دیده شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: با توجه به این که اعتبارات فوق برای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در سالهای گذشته کافی بوده و اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک با در نظر رفتن نرخ تورم در زمان کنونی امکانپذیر نیست و باید تیم کارشناسی استان نسبت به نیازسنجی اعتباری در این راستا وارد شوند.

مقیمی یادآور شد: با افزوده شدن اراک به لیست کلانشهرهای آلوده کشور برای بهره مندی از خدمات حمل و نقل ریلی می تواند از حمایت های ۵۰ درصدی دولت برای تامین زیرساختهای این مهم برخوردار شود.

استاندار مرکزی در ادامه از صبر و شکیبایی مردم در راستای اجرای طرحهای کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک بیان داشت: مردم کلانشهر اراک مردمی صبور و با شعورند که با درک شرایط موجود و افزای آستانه صبر خود فرصت برنامه ریزی و اجرای طرح های کاهش آلودگی را به مسئولان دادند.

ایرالکو در اجرای طرح فبلتراسیوم همکاری کند

مقیمی د راین نست با اشاره به مطالعات صورت گرفته در راستای اجرای طرح فیلتراسیون توسط محققین داخلی گفت: ایرالکو باید ضمن همکاری با مجریان این طرح بستر اجرای طرح فیلتراسیون این کارخانه و کاهش آلودگی های این مجموعه را فراهم شوند.

وی ادامه داد: اگر چه ایرالکو رسالت تولید یخ خشک را ندارند اما باید با مشارکت دراجرای این طرح به کاهش آلودگی های خود  در کلانشهر اراک کمک کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در مجموعه ایرالکو گفت: بانک ها باید مشارکت جدی در اجرای این طرح به پاک شدن هوای اراک کمک کنند.

مقیمی یادآور شدک طرح فیلتراسیون ایرالکو ثابت کرد امکان کنترل آلایندگی ها با اتکا به دانش بومی د ر ایران فراهم است به شرط آنکه بخش صنعت نیز همکاری خوبی داشته باشد.

شهریوری پاک در سال ۹۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست از کاهش تعداد روزهای آلاینده در کلانشهر اراک خبرداد و گفت: در شهریور سال ۹۳ هیچ یک از روزها هوای کلانشهر اراک آلوده نبوده است.

امیر انصاری افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۳۸ روز آلوده در کلانشهر اراک ثبت شده این درحالیست که تعداد روزهای آلاینده این کلانشهر در سال گذشته ۸۲ روز بوده است.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال ایستگاه تخصصی سنج آلایند ه های هوا در شهر اراک و دلیجان نصب وراه اندازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی افزود: با بهر ه برداری از این طرح امکان سنجش ذرات معلق در هوا با قطر کمتراز ۲.۵ میکرو  فراهم شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در ادامه ضمن گرامیداشت روز محیط بان گفت: ویژه برنامه های روز محیط بان در هفته آینده و با حضور مسئولان استانی اجرا خواهد شد.

انصاری با گرامیداشت یاد و خاطره تنها محیط بان شهید استان مرکزی گفت: نشست مشترک محیط بانان استان مرکزی با استاندار مرکزی برگزار خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.