استاندار: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی بهره‌وری را در اولویت نقشه تحولی خود قرار دهند

استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان بهره‌وری را در اولویت نقشه تحولی خود قرار دهند.

« فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، افزود: راه نجات عقب‌افتادگی‌های گذشته که با نقطه مطلوب فاصله دارد، توجه به بهره‌وری است.

وی بیان کرد: باید همه ظرفیت‌ها در تولید و بهره‌وری به کار گرفته شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: تجهیزات فرسوده نیز بر بهره‌وری تاثیرگذار است و ساماندهی این مهم با افزایش تولیدات و سرمایه انجام می‌شود.

مخلص الائمه در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه مناسب استان مرکزی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت و گفت: صنعتگران باید تشویق به ایجاد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر شوند، زیرا این مسیر هم برای آنها سودآوری دارد و هم آنها را از مشکلات کمبود برق رها می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر هم در ادامه این نشست گفت: نیروگاه‌های خورشیدی زیر ۲۰۰ کیلووات که نیروگاه‌های انشعابی پشتیبانی پنج کیلوواتی است، در ابتدای سال سه هزار و ۷۳۳ مورد در استان مرکزی بود که پیش‌بینی شده در پایان سال به ۱۱ هزار و ۲۲۲ مورد برسد.

« مجتبی داودآبادی» افزود: پیش‌بینی شده یک‌هزار و ۵۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی در استان مرکزی ایجاد شود و در این خصوص سیاست‌های تشویقی خوبی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: نصب پنل خورشیدی برای ادارات دولتی به میزان ۲۰ درصد مصرف آنها از دیگر برنامه‌ها است و پیش‌بینی شده ۳۴۸ کیلووات از این طریق محقق شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت ۱۰۹ مگاوات در شهرستان محلات توسط شرکت تامین انرژی مانا در دست انجام است.

داودآبادی اظهار کرد: بر اساس اعلام سرمایه‌گذار، فاز اول این نیروگاه با ظرفیت ۲۰ مگاوات تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: شناسایی ساختگاه‌های مستعد ایجاد نیروگاه خورشیدی و انجام مطالعات جامع شبکه برای نقاط دارای اولویت و ساختگاه نیروگاه‌های تجدیدپذیر از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: تشکیل ستاد ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر با محوریت ایجاد و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در راستای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا در استان مرکزی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری مرکزی و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر کشور در خصوص توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان مرکزی بخش دیگری از اقدامات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی در ارزش افزوده سال ۹۹ کشور، رتبه ۱۴ تا ۱۵ کشور را داشت.

« نوربخش عسکری» افزود: در این سال، سهم استان مرکزی در بخش کشاورزی در کشور، ۲ و ۲ درصد، در معدن یک و هفت دهم درصد، صنعت سه و ۸۷ دهم درصد، ساختمان یک و ۳۱ دهم درصد و خدمات یک و ۸۴ دهم درصد است.

وی بیان کرد: بیشترین سهم ارزش افزوده شهرستان‌های استان با ۳۰ و ۴۳ صدم درصد در اراک، ۲۱ و هفت صدم درصد در ساوه و ۱۸ و ۶۴ صدم درصد در شازند است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: شهرستان اراک با وجود صنعتی بودن جایگاه خود را در بخش صنعت به بخش خدمات داده و بخش خدمات به طور نسبی بهتر از سایر بخش‌ها است.

عسکری اظهار کرد: در صورتیکه بتوان این شهرستان را به سمت صنعت حرکت داد، باید ظرفیت‌های خالی صنایع آن از طریق استقرار صنایع با فناوری بالا که ارزش افزوده بیشتری دارد، حایگزین شود.

وی گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه در بخش کشاورزی پیش‌رو است و لزوم بهره‌وری آب در این مناطق با توجه به بحرانی بودن مناطق، امری ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: مطالعات توسعه شهرستان‌ها باید با توجه به موضوع رشد مورد توجه قرار گیرد که این مهم در این سازمان در حال انجام است‌.

در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در راستای برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال و ارایه سیاست‌های تشویقی در رابطه با تولید برق از طریق انرژی‌های پاک بحث و تبادل نظر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.