فرآیند تولید گوشت در کشتارگاه اراک نیازمند اصلاحات ویژه است

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: فرآیند کشتار دام و تولید گوشت در کشتارگاه اراک نیازمند اصلاحات ویژه است و استانداری مرکزی نسبت به این مهم توجه ویژه دارد.

«محمد امین باقری» روز دوشنبه در حاشیه بازدید مسئولان استان مرکزی از کشتارگاه دام اراک، افزود: تولید گوشت و فرآیند کشتار دام در کشتارگاه دام این شهرستان باید به صورت ۱۰۰ درصد اصلاح شود تا مردم با خیال راحت و اعتماد کامل گوشت مورد نیاز خود را از بازار خریداری و مصرف کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اشکالاتی که در فرآیند کشتار دام‌ در کشتارگاه دام شهرستان اراک وجود دارد بازدیدی با حضور مسئولان حوزه دادگستری، دامپزشکی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، شهرداری و برخی مدیران استانی و شهرستانی از این کشتارگاه انجام و مشکلات این واحد تولیدی فهرست‌بندی و رفع آنها در دستور کار قرار دارد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با یادآوری بازدید صفر تا صدی مسئولان این استان از روند تولید گوشت در کشتارگاه دام اراک خاطرنشان کرد: در این بازدید مقرر شد در مدت ۲ سه روز آینده ستاد ساماندهی کشتارگاه دام اراک در محل معاونت امور عمرانی استانداری استان تشکیل و مشکلات این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته و زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این بازدید در راستای هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های استانی و برگزاری ستاد ساماندهی کشتارگاه دام شهرستان اراک انجام شد و در این بازدید بحث‌های زیست محیطی و بهداشتی این کشتارگاه جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر «محمد فتاحی» با یادآوری اقدامات شهرداری اراک در راستای بازسازی و بروز رسانی کشتارگاه دام این شهرستان ادامه داد: با توجه به اینکه کشتارگاه دام این شهرستان دارای ساختار قدیمی است، این مهم مشکلاتی را برای کشتارگاه دام شهرستان به وجود آورده و پیگیری برای رفع این مشکلات در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان مرکزی قرار دارد تا گوشت سالم و بهداشتی در بازار توزیع شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.