تاکید فرماندار اراک بر برگزاری سالم انتخابات در این شهرستان

فرماندار شهرستان اراک گفت: تمام ابزارهای انتخاباتی سالم با قدرت فراوان فراهم شده است و مطمئن باشید یک دانه رای هم جابه جا نخواهد شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، مسلم پورقاسمیان در جلسه توجیهی کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی اسلامی شهرهای اراک، داودآباد، ساروق و کارچان اظهار کرد: شورای اسلامی از جمله مناسبی است که درآمد آنچنانی ندارد اما زحمت و تلاش بسیاری را به همراه دارد.

وی گفت: افرادی که برای ورود به انتخابات شوراها تایید صلاحیت شده اند، مورد تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته اند که این تایید سجده شکر به همراه دارد.

پورقاسمیان ادامه داد: عضو شورای اسلامی شدن خدمت بی منت و جهاد فی سبیل الله است که تنها نمود آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل مشاهده است.

فرماندار شهرستان اراک در ادامه خطاب به کاندیداهای شورای اسلامی توضیح داد: حداکثر امکانات قانونی که در اختیار دارید را در راستای معرفی خود به مردم به کار گیرید تا مردم در انتخاب شما به عنوان عضو شورای اسلامی دچار اشتباه نشوند و با درایت تمام نماینده خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه رفتار کاندیداها به گونه ای باشد که نیاز به تذکر نباشد، گفت: یک تخلف توسط فرد مورد تایید نظام در عرصه انتخاباتی سبب می شود تا شرایط به وجود آمده برای کاندیدای یاد شده خدشه دار شود.

پورقاسمیان ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و رفتار اسلامی کاندیداها در هنگام تبلیغات عنوان کرد: کاندیداها با تخریب و نفی یکدیگر و زیرسوال بردن خدمات دولت های قبلی، اقداماتی که بهانه ای به دست دشمنان اسلام و نظام دهد انجام ندهند.

فرماندار اراک ضمن اشاره به حضور پرشور کاندیداها در این دوره از انتخابات شوراها گفت: حضور شما در خلق حماسه سیاسی مهر تاییدی است بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حضور حداکثری در پای صندوق های رای دشمنان را بیش از پیش منکوب و منفورتر از همیشه خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر تبلیغات پرشور و گسترده کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر گفت: تبلیغات به گونه ای باشد که به حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رای بیانجامد.

به گزارش ایسنا در ادامه این جلسه حمیدرضا فراهانی به تشریح مفاد قانونی شوراهای اسلامی شهر پرداخت و گفت: تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی از ۱۶ خرداد ماه آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان اراک خرید و فروش رای، رای دادن بیش از یک بار، رای دادن با شناسنامه جعلی و شناسنامه دیگران، اخلال در انتخابات، تقلب در رای گیری، توصیه به نوشتن رای نامزد معین یا مد نظر، ممانعت از حضور نمایندگان نامزدهای انتخاباتی شوراها در سر صندوق های رای را خلاف مقررات انتخاباتی عنوان کرد و گفت: این موارد را سرلوحه فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار دهید و دردسر برای خود و مسوولین اجرایی انتخابات فراهم نکنید.

وی با بیان اینکه شهرداری جایگاه‌هایی را برای تبلیغات نامزدها در سطح شهر تعبیه کرده است، گفت: نصب پوستر در خارج از محل های تعیین شده ممنوع است.

فراهانی در ادامه دستورالعمل های جدید پیرامون نحوه تبلیغات انتخابات را برشمرد و گفت: هر نامزد انتخاباتی در هر منطقه شهرداری فقط می تواند یک ستاد انتخاباتی داشته باشد.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان اراک افزود: نماینده نامزدها در شهرهای بیش از ۱۰ نفر کاندید به ازای هر ۵ شعبه یک نماینده معرفی کنند و ۱۰ روز قبل از برگزاری انتخابات عکس و مشخصات نماینده مورد نظر را جهت معرفی و صدور کارت اعلام کنند.

وی گفت: مسوولین ستادهای انتخاباتی از همین امروز ستادهای خود را معرفی تا اقدامات لازم از لحاظ امنیتی و رعایت اخلاق انتخاباتی انجام شود.

فراهانی یادآور شد: بنرهای انتخاباتی فقط در جلوی ستادها نصب شود و پوستر ها در جلوی درب منزل یا مغازه دیگران با کسب اجازه انجام شود در غیر اینصورت باید پاسخگو باشید.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان اراک گفت: استفاده از امکانات دولتی برابر با قانون ممنوع است و تنها در صورتی امکان پذیر است که قراردادی در این زمینه منعقد شود.

وی خاطر نشان کرد: کاندیداها نظم و انضباط انتخاباتی را در فعالیت های مختلف انتخاباتی رعایت کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.