ثبت هفت‌هزار و ۷۱۷ واقعه ازدواج در استان مرکزی

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: هفت‌هزار و ۷۱۷ واقعه ازدواج سال گذشته در این استان به ثبت رسید.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «عبدالرضا کریمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این مدت، سه هزار و ۱۶۰ واقعه طلاق نیز در استان مرکزی به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: تعداد موالید ثبت شده سال گذشته در این استان به ۱۳ هزار و ۵۲۸ مورد رسید و هشت هزار و ۲۹۴ نفر هم، ثبت فوت انجام شد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: ۴۹ هزار و ۳۸۱ درخواست کارت هوشمند ملی در این مدت در این استان به ثبت رسید و تا پایان سال، ۱۰ هزار و ۶۵۸ کارت تحویل شد.

کریمی اظهار کرد: تغییر یک‌هزار و ۳۵ مورد نام و ۲ هزار و ۲۶۶ مورد نام خانوادگی و تعویض ۷۱ هزار و ۸۴۰ جلد شناسنامه، از دیگر اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل در سال گذشته است.

وی گفت: در این مدت، ۴۰ هزار و ۴۹۲ استعلام توسط ثبت احوال استان مرکزی انجام شد و برای ۸۵۷ پرونده رای صادر شد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای اجرایی شدن پایگاه اطلاعات مکان اقامت اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۰ قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، سازمان ثبت احوال مکلف است امکان ثبت بر خط و به روز رسانی نشانی قانونی تمامی اشخاص حقیقی را با لحاظ تمام الزامات امنیتی بر روی پایگاه مذکور فراهم کند.

ک️ریمی بیان کرد: از این پس، اقامتگاه قانونی هر شخص نشانی مندرج شده در این پایگاه است و سازمان ثبت احوال باید از طریق تبادل اطلاعات و برقراری خدمت (سرویس‌های الکترونیکی) نسبت به ارایه این نشانی‌ها به تمام دستگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی اقدام کند.

و️ی گفت: این مبادی به هیچ عنوان حق اخذ نشانی اشخاص حقیقی به غیر از سرویس الکترونیکی سازمان ثبت احوال را ندارند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.