افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات لبنی از استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۳۴ هزار و ۹۴۴ کیلوگرم محصولات لبنی امسال از این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر «محمد فتاحی» روز دوشنبه در گفت و گو افزود: این میزان کالا در قالب سه محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: ۳۴ هزار و ۸۸۴ قطعه آبزیان زینتی نیز امسال در قالب ۲ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۵ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: ۱۲ هزار و ۲۲۰ قطعه آبزیان زینتی نیز در فروردین ماه سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان در قالب یک محموله به خارج از کشور صادر شد.

فتاحی افزود: ۵۰ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان نیز امسال در قالب یک محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته‌ است.

وی گفت: ۴۰ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل طیور فروردین ماه سال گذشته از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.