بازدید ۲۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر از استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۲۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید سعید فطر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌ستی استان مرکزی، «مصطفی مرزبان» افزود: ظرفیت مراکز اقامتی استان در تعطیلات عید سعید فطر به بیش از ۲۲ هزار نفر رسید.

وی بیان کرد: با آغاز موج جدید سفرها همزمان با عیدسعید فطر از ۲۹ فروردین‌ماه تا ۲ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بیش از ۲۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان ساکن شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان پس از فعالیت در ایام نوروز در تعطیلات عید فطر نیز به مسافران و گردشگران خدمت‌رسانی کردند.

مرزبان افزود: در این مدت یک هزار و ۱۶۶ نفر در هتل‌ها، چهار هزار ۴۱۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه هزار و ۳۱۲ نفر در مهمان‌پذیرها و ۲۶ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند و مراکز بوم‌گردی‌ استان نیز پذیرای ۶۰۹ نفر و خانه مسافرها پذیرای ۸۸ نفر بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: اقامت یک هزار و ۱۹۷نفر نیز در مجتمع‌های خدمات بین راهی، هشت هزار و ۳۸۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی گزارش شده است.

مرزبان با بیان اینکه در این مدت ۱۳ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری استان انجام شده است، اظهار کرد: ۶ واحد از تاسیسات گردشگری استان به دلیل ارائه خدمات مناسب به گردشگران تشویق شدند.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.