افت بازار تورهای مسافرتی؛ ارمغان تورم وگرانی های اخیر

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایلنا، مریم ابراهیمی افزود: متأسفانه افزایش قیمت دلار و ارز و همچنین تورم موجود در جامعه، به شدت برگزاری تورها و همچنین فعالیت و فروش دفاتر خدماتی و مسافرتی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت دلار باعث شده است که قیمت هتل‌ها نیز افزایش یابد به شکلی که امروز با افزایش ۳ برابری قیمت هتل‌ها نسبت به سال گذشته روبرو هستیم. همین امر برگزاری تورهای مسافرتی را تحت تأثیر قرار داده است.

مسئول دفاتر خدماتی و مسافرتی استان مرکزی اظهار داشت: دفاتر خدماتی و مسافرتی سال‌های بسیاری سختی را پشت سر گذاشته‌اند، در سال ۹۷ و ۹۸ درگیر سیل بودیم، پس از آن بیماری کرونا شایع شد و اکنون نیز با تحریم و تورم و قیمت ارز درگیر هستیم.

ابراهیمی تصریح کرد: این اتفاقات تأثیرات منفی بر فعالیت دفاتر خدماتی و مسافرتی گذاشته است، اما با این وجود دفاتر پس از ۲ سال کرونایی و تعطیلی کامل به کار و فعالیت بازگشته‌اند، هرچند که با روزهای پر رونق گذشته فاصله دارند.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۶۰ دفتر خدماتی و مسافرتی برای فعالیت در استان دارای مجوز هستند. در حال حاضر از این تعداد ۵۷ دفتر فعالیت دارند و ۳ دفتر نیز غیرفعال هستند که تا فروردین ۱۴۰۲ برای فعالیت مجدد به آنها فرصت داده شده است، در غیر این صورت ناچار به لغو مجوز هستیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.